Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. Om hun visie, ideeën en oplossingen te delen met de De Tijd-community. De betrokken partners zijn zelf verantwoordelijk voor de inhoud.
Met de aangekondigde fiscale hervormingen rijst de vraag hoe kmo's vandaag hun wagenpark optimaal kunnen beheren. Wat betekent het nieuwe fiscale regime voor plug-in hybrides?
Audi voert een opmerkelijk productoffensief. Vooral bij de elektrische modellen beweegt er veel. Na de introductie van de Audi Q6 e-tron net voor de zomer, lanceert het Duitse premiummerk nu ook de nieuwe Audi A6 e-tron als Sportback en Avant. Voor professionele klanten zijn deze modellen verkrijgbaar als Corporate Editions.
De vrees om de eindbestemming niet te bereiken blijft een obstakel bij de transitie naar een elektrische bedrijfsvloot. De Hyundai IONIQ 5 bewijst dat die ‘range anxiety’ onterecht is.
Acht op de tien nieuwe bedrijfswagens zijn volledig elektrisch. Dat betekent dat er meer nood is aan laadpunten bij het werk. Hoe pak je dat aan? En waarom is het voor bedrijven nu het ideale moment om te investeren in laadinfrastructuur?
Met de Mustang Mach-E heeft Ford een elektrische SUV ontwikkeld die design, comfort en technologie wonderwel combineert. Het is opmerkelijk hoe zo’n icoon met een beruchte uitstraling erin slaagt alle vooroordelen te doorprikken.
Hyundai is momenteel hot property in de autosector. Het Zuid-Koreaanse merk bouwde de voorbije jaren een stevige reputatie op binnen de wereld van de professionele fleet solutions. En dat komt niet alleen door het grote succes van de IONIQ 5. ‘Hyundai heeft meer dan 30 jaar ervaring in het ontwikkelen van elektrische auto’s’, zegt Head of Fleet Kaat Van Severen.
Bedrijfsvloten bestaan tegenwoordig niet meer uitsluitend uit auto’s. Medewerkers wisselen steeds vaker af tussen verschillende vervoersmodi, afhankelijk van hun persoonlijke behoeftes. Hoe verandert dat vandaag en morgen de job van fleetmanagers en de functie van firmawagens? ‘Het ingeburgerde thuiswerk plaatst de salariswagen ter discussie’, stelt Jeroen Vertongen, Automotive futurist bij Fabriek Kramiek.
Škoda is met zijn ruime en goed uitgeruste wagens hét gezinsmerk bij uitstek. Vandaag heeft het merk van elektrificatie een topprioriteit gemaakt. Naast haar elektrisch aanbod bied Škoda ook een reeks duurzame en zuinige thermische motoren die eveneens een interessant alternatief zijn voor onze klanten. Zeker binnen de fleetmarkt, waar de autofabrikant meer dan 70% van zijn verkopen realiseert. ‘Wij bieden klanten een breed aanbod met diverse modellen en aandrijvingen’, verduidelijkt Fleet & Special Sales Manager Thomas Krysztofiak van Škoda Import Belgium binnen de groep D’Ieteren.