Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘We garanderen echte vermogensbegeleiding’

’De honderdjarige familiale groep, waarvan wij deel uitmaken, geeft ons door zijn langetermijnvisie een stabiliteit die beantwoordt aan de doelstellingen van de vermogenslevensverzekering’ - Luc Rasschaert, CEO WEALINS

WEALINS biedt haar klanten al 30 jaar innovatieve oplossingen op het vlak van vermogenslevensverzekeringen. Dankzij haar vestiging in Luxemburg biedt het bedrijf extra waarborgen. WEALINS werkt in open architectuur en garandeert een internationale begeleiding aangepast aan de huidige mobiliteit van de klanten.

‘Onze klanten worden steeds internationaler’, zegt Luc Rasschaert, CEO van WEALINS. ‘Velen vestigen zich omwille van hun werk of het klimaat in het buitenland, terwijl hun kinderen of kleinkinderen in het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland of elders studeren. Dat vereist vermogensaanpassingen en wij helpen hen daarbij. We hebben experts die thuis zijn in de regelgeving en fiscaliteit van de tien markten waarop we actief zijn.’

Luxemburgse voordelen

Advertentie

Het 100 procent Luxemburgs bedrijf beheert circa 16 miljard euro aan activa (eind 2021) en handelt in het kader van de vrije dienstverlening binnen de EU. ‘Die zetel in het Groothertogdom biedt een groot voordeel. Dat weten onze Belgische klanten maar al te goed’, zegt Sophie Lhermerout, Head of Sales Frankrijk, België en Luxemburg. ‘Ze kennen de beschermingsmechanismen voor de activa van de Luxemburgse levensverzekeringscontracten, die verder gaan dan in andere landen. In België is de depositogarantie beperkt tot 100.000 euro. Luxemburg heeft de ‘Veiligheidsdriehoek’. Die werkt uitsluitend met tripartiete overeenkomsten: wijzelf als verzekeringsmaatschappij, de depotbank en het Commissariat aux Assurances du Luxembourg, het voor de verzekeringssector toezichthoudend overheidsorgaan. Bij problemen kan die onmiddellijk bezitnemen van de activa van de maatschappij die bij de bank in bewaring zijn gegeven, omdat de klant een hyperbevoorrechte schuldeiser is, wordt hij zeker vergoed.’

De aandeelhouder van WEALINS, de 100 jaar oude Luxemburgse familiale groep Foyer, heeft bovendien een solvabiliteitsratio van meer dan 200 procent. ‘Dat is vergelijkbaar met een Triple A voor een bank’, zegt de CEO trots. ‘En dat familiaal karakter geeft ons een degelijke stabiliteit, gedragen door een langetermijnvisie die beantwoordt aan de doelstellingen van de klanten van de vermogenslevensverzekering. Foyer bestaat al 100 jaar en ik twijfel er niet aan dat de groep er over een eeuw nog steeds zal zijn.’

Wealth Insurance as a Service

WEALINS werkt niet alleen wealth insurance-oplossingen uit. Het biedt ook gepersonaliseerde en langdurige vermogensbegeleiding die beantwoordt aan de specifieke behoeften van haar partners en klanten. ‘Wij noemen dat Wealth Insurance as a Service’, zegt Luc Rasschaert. ‘Onze 120 medewerkers hebben een unieke expertise op juridisch, fiscaal en financieel vlak, alsook in vermogensstructurering,’ licht Sophie Lhermerout toe.

‘Onze zetel in het Groothertogdom biedt een voordeel. Dat weten onze Belgische klanten maar al te goed’

Sophie Lhermerout
Head of Sales Frankrijk, België en Luxemburg van WEALINS

Advertentie

In de flexibele Luxemburgse context kunnen contracten zich beroepen op tal van activa: aandelen, obligaties, gestructureerde producten en zelfs private equity, waarvoor WEALINS over een specifiek team beschikt. ‘Ons aanbod, in open architectuur is daardoor veel gesofisticeerder en meer gepersonaliseerd dan Belgische Tak23-contracten, waarmee het in principe te vergelijken is’, benadrukt Sophie Lhermerout.

De maatschappij biedt twee producten aan op de Belgische markt. Sinds de gezondheidscrisis heeft ze haar digitaliseringsproces versneld met een volledig gedematerialiseerd aanbod. ‘We verdubbelden ons zakencijfer in twee jaar, maar ons kwaliteitsniveau bleef hetzelfde’, besluit de CEO. ‘We blijven op een verstandige manier groeien door onder meer ESG-producten te ontwikkelen.’

Advertentie
Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.