Facebook lanceert eigen magazine ... op papier
‘Driemaandelijks magazine voor de leiders in ondernemen.’ Met die slogan lanceert Facebook zijn eigen papieren magazine, ‘Grow’.
Het magazine is beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Noord-Europa, voor een beperkt publiek. Dat ontdekte de Britse krant The Times. In een reactie beklemtoont ‘s werelds grootste sociale netwerk dat het niet echt een magazine is. Grow is volgens het bedrijf een marketingprogramma waarbij het gedachten rond leiderschap deelt met haar klanten.
Het Grow-magazine is een uitloper van een eerder soortgelijk evenement, dat de Britse Facebook-tak drie jaar geleden op gang trok. Het magazine zal in de eerste plaats verdeeld worden onder klanten op een speciale mailinglijst. Het magazine zal ook te vinden zijn in de lounges van de luchtvaartmaatschappij British Airways. Uiteraard krijgt het papieren magazine ook een digitale verlengstaart.
De publicatie van Facebook zet zich ook qua inhoud neer als het betere magazine. Op de cover van het eerste nummer staat Oscar Olsson. De 35-jarige Zweed is de creatief directeur van /Nyden, het jongerenmerk van H&M. Het is ironisch dat Facebook zelf een papieren magazine op de markt brengt. Critici zien het sociale netwerk als de oorzaak voor de achteruitgang van de kranten- en magazinemarkt.
Meest gelezen
- 1 Oost-Vlaming casht tientallen miljoenen op software voor 'next big thing' in bouw
- 2 Brouwer van Delirium Tremens koopt Gouden Carolus-brouwer Het Anker
- 3 Aflopende Oekraïens-Russische deal verhoogt druk op Europese gasprijzen
- 4 Karl Huts zet grote stap naar opvolging van zijn vader bij Katoen Natie
- 5 Mysterieuze familie Brenninkmeijer knipt fors in Belgische vastgoedpoot