Advertentie
opmerkelijk

Facebook lanceert eigen magazine ... op papier

Facebook, voortaan niet alleen online. ©ANP XTRA

‘Driemaandelijks magazine voor de leiders in ondernemen.’ Met die slogan lanceert Facebook zijn eigen papieren magazine, ‘Grow’. 

Het magazine is beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Noord-Europa, voor een beperkt publiek. Dat ontdekte de Britse krant The Times. In een reactie beklemtoont ‘s werelds grootste sociale netwerk dat het niet echt een magazine is. Grow is volgens het bedrijf een marketingprogramma waarbij het gedachten rond leiderschap deelt met haar klanten.

Het Grow-magazine is een uitloper van een eerder soortgelijk evenement, dat de Britse Facebook-tak drie jaar geleden op gang trok. Het magazine zal in de eerste plaats verdeeld worden onder klanten op een speciale mailinglijst. Het magazine zal ook te vinden zijn in de lounges van de luchtvaartmaatschappij British Airways. Uiteraard krijgt het papieren magazine ook een digitale verlengstaart. 

Advertentie

De publicatie van Facebook zet zich ook qua inhoud neer als het betere magazine. Op de cover van het eerste nummer staat Oscar Olsson. De 35-jarige Zweed is de creatief directeur van /Nyden, het jongerenmerk van H&M. Het is ironisch dat Facebook zelf een papieren magazine op de markt brengt. Critici zien het sociale netwerk als de oorzaak voor de achteruitgang van de kranten- en magazinemarkt.

Advertentie

In het nieuws

Alle artikels meer
Iedereen een hoger diploma? 'Wat is er mis met een geweldige stielman?'
Omdat te weinig bso-leerlingen slagen in het hoger onderwijs, coacht de Karel de Grote Hogeschool vanaf dit schooljaar beroepsscholieren naar een bacheloropleiding. Maar is al dat verder studeren wel nodig nu de arbeidsmarkt smeekt om vakmensen? ‘We moeten af van het idee dat de enige weg naar succes via een diploma hoger onderwijs loopt.’
Gesponsorde inhoud