Facebook lanceert eigen magazine ... op papier
‘Driemaandelijks magazine voor de leiders in ondernemen.’ Met die slogan lanceert Facebook zijn eigen papieren magazine, ‘Grow’.
Het magazine is beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Noord-Europa, voor een beperkt publiek. Dat ontdekte de Britse krant The Times. In een reactie beklemtoont ‘s werelds grootste sociale netwerk dat het niet echt een magazine is. Grow is volgens het bedrijf een marketingprogramma waarbij het gedachten rond leiderschap deelt met haar klanten.
Het Grow-magazine is een uitloper van een eerder soortgelijk evenement, dat de Britse Facebook-tak drie jaar geleden op gang trok. Het magazine zal in de eerste plaats verdeeld worden onder klanten op een speciale mailinglijst. Het magazine zal ook te vinden zijn in de lounges van de luchtvaartmaatschappij British Airways. Uiteraard krijgt het papieren magazine ook een digitale verlengstaart.
De publicatie van Facebook zet zich ook qua inhoud neer als het betere magazine. Op de cover van het eerste nummer staat Oscar Olsson. De 35-jarige Zweed is de creatief directeur van /Nyden, het jongerenmerk van H&M. Het is ironisch dat Facebook zelf een papieren magazine op de markt brengt. Critici zien het sociale netwerk als de oorzaak voor de achteruitgang van de kranten- en magazinemarkt.
Meest gelezen
- 1 Fabien Pinckaers, de man achter miljardenbedrijf Odoo: ‘Ons grote geluk is dat de concurrentie shit is’
- 2 De must-reads van het weekend
- 3 Ghelamco-eigenaar Paul Gheysens verkoopt duurste penthouse van België
- 4 Belgische olie-invoer spekt Russische oorlogskas en Poetins paleis
- 5 Chinees gepoker met grondstoffen kan Europa zuur opbreken