E-mailmarketing bij Belgische bedrijven
De invasie van spam zorgt ervoor dat bedrijven die legitieme e-mailtjes willen versturen - met toestemming van de ontvanger - het zeer moeilijk krijgen. Het percentage 'doorklikkers' zakt, zo blijkt uit een studie over e-mailmarketing.
Het marketingagentschap Luon vergeleek de resultaten van e-mailcampagnes in het eerste kwartaal van 2004 met die van het laatste kwartaal van vorig jaar. Het gaat hier om de e-mailcampagnes die het agentschap zelf uitvoerde voor klanten, en die zijn eerder naar business dan naar eindgebruikers geöriënteerd. Daaruit blijkt dat meer dan 40 procent van de verstuurde e-mails geopend wordt, een stijging tegenover de 33 procent in 2003.
Een andere maatstaf is de 'click-through-rate', het percentage mensen dat doorklikt op een link in de e-mail. Dat doorklikpercentage zakt naar 6 procent, tegenover 7 procent vorig jaar. Met andere woorden, de ontvangers openen meer mailtjes, maar klikken minder door.
Meest gelezen
- 1 Oost-Vlaming casht tientallen miljoenen op software voor 'next big thing' in bouw
- 2 Brouwer van Delirium Tremens koopt Gouden Carolus-brouwer Het Anker
- 3 Aflopende Oekraïens-Russische deal verhoogt druk op Europese gasprijzen
- 4 Karl Huts zet grote stap naar opvolging van zijn vader bij Katoen Natie
- 5 Mysterieuze familie Brenninkmeijer knipt fors in Belgische vastgoedpoot