Advertentie

E-mailmarketing bij Belgische bedrijven

De invasie van spam zorgt ervoor dat bedrijven die legitieme e-mailtjes willen versturen - met toestemming van de ontvanger - het zeer moeilijk krijgen. Het percentage 'doorklikkers' zakt, zo blijkt uit een studie over e-mailmarketing.

Het marketingagentschap Luon vergeleek de resultaten van e-mailcampagnes in het eerste kwartaal van 2004 met die van het laatste kwartaal van vorig jaar. Het gaat hier om de e-mailcampagnes die het agentschap zelf uitvoerde voor klanten, en die zijn eerder naar business dan naar eindgebruikers geöriënteerd. Daaruit blijkt dat meer dan 40 procent van de verstuurde e-mails geopend wordt, een stijging tegenover de 33 procent in 2003.

Een andere maatstaf is de 'click-through-rate', het percentage mensen dat doorklikt op een link in de e-mail. Dat doorklikpercentage zakt naar 6 procent, tegenover 7 procent vorig jaar. Met andere woorden, de ontvangers openen meer mailtjes, maar klikken minder door.

Advertentie
Advertentie

In het nieuws

Alle artikels meer
Iedereen een hoger diploma? 'Wat is er mis met een geweldige stielman?'
Omdat te weinig bso-leerlingen slagen in het hoger onderwijs, coacht de Karel de Grote Hogeschool vanaf dit schooljaar beroepsscholieren naar een bacheloropleiding. Maar is al dat verder studeren wel nodig nu de arbeidsmarkt smeekt om vakmensen? ‘We moeten af van het idee dat de enige weg naar succes via een diploma hoger onderwijs loopt.’
Gesponsorde inhoud