Belgische snurktechnologie van Nyxoah krijgt concurrentie van obesitaspil
AOL blijft Google trouw
Google blijft de zoekmotor leveren voor de portaalsite van AOL. De flirt tussen AOL en Microsoft is dus definitief voorbij.
Google betaalt een volgens experts bijzonder gulle 1 miljard dollar voor 5 procent van AOL, wat het bedrijf waardeert op 20 miljard dollar. Dat komt AOL's moederbedrijf Time Warner goed uit, want het wilde graag zijn investeerders een beter rendement tonen. AOL krijgt ook wat in de plaats: het mag zelf rechtstreeks advertenties verkopen op de sites van Google.
Controversieel is dat Google toezegt dat het AOL zal helpen ervoor te zorgen, dat AOL-websites hoger scoren op Google. Dat zou echter gebeuren zonder in te grijpen in de algoritmes achter de Google-zoektechnologie.
Advertentie
Advertentie
Meest gelezen
- 1 Bonte, het oudste en enige riffelbedrijf van België, stopt ermee: ''Wat moeten wij nu doen?', vragen klanten'
- 2 Élodie Ouédraogo over het einde van Unrun: ‘Ik voelde zo veel schaamte, maar ook opluchting’
- 3 Paul Gheysens, de gevreesde vastgoedboer met twee gezichten
- 4 Euroclear werd bijna voor 2 miljard euro opgelicht, maar parket weigert dat te onderzoeken
- 5 Kerstakkoord bij Volkswagen: 35.000 jobs weg, autoproductie stopt in twee fabrieken
Advertentie
Advertentie
Advertentie