Stoffels Tomaten, met BNP Paribas Fortis Private Equity als aandeelhouder, neemt de paprikateler Baanheidehof in Beerse over. Daarmee breidt het zijn productiepark met 10 hectare uit.
Het levensmiddelenconcern Unilever maakt werk van de stroomlijning van zijn portfolio. Na Conimex (kruiden) worden nu ook de iconische merken Unox en Zwan verkocht.
De koers van de brouwer AB InBev is in amper twee maanden met een vijfde gecrasht. De grote schuldige? De neergang van de Latijns-Amerikaanse munten, de Braziliaanse real op kop.
De confituur- en ketchupproducent Belberry neemt zijn sectorgenoot Wildiers over. Dankzij de overname groeit de dagelijkse productie van Belberry met een kwart.
Belgische supermarkten waarschuwen voor een prijsconflict met de koffiereus Jacobs Douwe Egberts. Die vraagt meer geld voor zijn producten nu de wereldwijde koffieprijzen recordhoogtes bereiken. Colruyt noemt de stijging buitensporig en stopt tijdelijk zijn bestellingen.
Bij het champagnebedrijf Vranken-Pommery Monopole heeft de raad van bestuur besloten het voorzitterschap en het CEO-schap voortaan te scheiden. Paul-François Vranken blijft voorzitter en zijn echtgenote Nathalie Vranken wordt CEO.
Om Guinness-tekorten tijdens de feestdagen te voorkomen beperkt de Britse drankengigant Diageo de leveringen aan Britse pubs. Terwijl de algemene biermarkt krimpt, is het donkere bier steeds populairder bij gen Z, mede dankzij sociale media.
De Belgische kaas- en zuivelspecialisten Flanders Food Productions (FFP) en Vache Bleue smelten samen. European Dairy Company, de nieuwe groep, is goed voor een omzet van bijna een half miljard euro.
Het aandeel Vlaamse tieners dat voldoende lichaamsbeweging heeft, is in minder dan tien jaar bijna gehalveerd. Ook de grote meerderheid van kinderen tussen 3 en 9 jaar beweegt te weinig.
Eric Lauwers stopt minder dan een jaar na zijn aanstelling als CEO van het West-Vlaamse diepvriesgroentebedrijf Crop's. Hij wordt opgevolgd door Pieter en Virginie Delbaere, twee telgen van de eigenaarsfamilie. Zij waren al lid van het uitvoerend comité van Crop's.
Colruyt lanceert zijn huismerk Boni Selection in India via grote e-commerceplatformen zoals Amazon. Zo zet de Belgische supermarktgroep een nieuwe stap in de internationale expansie van haar huismerken.
Het Britse soep-tot-zeepconcern Unilever gaat afscheid nemen van een aantal voedingsmerken met een totale omzet van 1 miljard euro. Om welke merken het gaat, wil de groep echter niet kwijt.
De winstmarge van Belgische voedingsbedrijven was vorig jaar een derde lager dan in 2019. Ze benadrukken dat hun loon- en energiekosten harder stegen dan in het buitenland, waardoor ze terrein verliezen en hun verkoop daalde.
Na hard te zijn gegroeid door overnames, ook in België, staat de Nederlandse vleeswarenfabrikant Group of Butchers nu zelf in de etalage voor meer dan 1 miljard euro. Dat schrijft de krant Het Financieele Dagblad.
De Raad voor Vergunningsbetwistingen heeft de vergunning van een groot zalmkweekproject van het Noorse Columbi Salmon vernietigd. De investering van 400 miljoen euro dreigt nu naar Frankrijk te verhuizen.
Het West-Vlaamse aardappelconcern Agristo is in stilte uitgegroeid tot een miljardenbedrijf. Tegen 2030 wil het nog eens zowat de helft groter worden. 'Er zijn ruim 8 miljard mensen in de wereld, en die moeten allemaal gevoed worden.'