AB InBev-telgen stappen in Koreaans cosmeticamerk Yepoda
Verlinvest, het investeringsvehikel van de familie De Spoelberch, stapt in Yepoda. Dat Koreaanse huidverzorgingsmerk is bijzonder populair bij jongeren.
Hoeveel Yepoda bij de kapitaalronde ophaalde, is niet bekend. Behalve Verlinvest investeert ook diens durfkapitaalpoot V3 Ventures in Yepoda, net als de oprichters van het Britse sapjesmerk Innocent (via hun vehikel JamJar). Verlinvest en JamJar zijn samen ook al aandeelhouder van de ethische Nederlandse chocolatier Tony's Chocolonely.
Yepoda zal het verse geld gebruiken om zijn groei in Europa te versnellen, met name door de stap te zetten naar een honderdtal cosmeticawinkels van de Franse keten
Sephora, en om de lancering van het merk in de VS te ondersteunen.
Yepoda werd in 2020 opgericht en groeide uit tot een van de bekendste Koreaanse beautymerken. Het boekte vorig jaar ruim 65 miljoen euro omzet en heeft meer dan een miljoen klanten in Frankrijk, Italië, Spanje, het VK en Duitsland.
De familie De Spoelberch is niet aan haar proefstuk toe in de beautybranche. Ze investeerde ook al in het Indiase onlinecosmeticaplatform Purplle, de Franse cosmeticagroep Cible Skin en het beautymerk Juicy Chemistry (biocosmetica). Eind 2023 namen de AB InBev-telgen ook de controle over het Nederlandse Faceland. Dat is een snel groeiende keten voor goedkope plastische ingrepen.
Meest gelezen
- 1 Regering trekt belastingvrije som op: eerste 13.700 euro aan inkomsten ontsnappen aan belastingen
- 2 De dreiging komt uit het Noorden
- 3 Geen indexering meer voor pensioenen van meer dan 5.000 euro
- 4 Aardappelverwerkers zetten boeren onder druk om minder te leveren dan afgesproken
- 5 'Dit is wanneer eerste bommen zeker zullen vallen': journalist geeft nieuwe details Amerikaans veiligheidslek