Innoveren om te overleven
opinie
Door de snel evoluerende internationale context verandert de manier waarop bedrijven zakendoen razendsnel. Innovatie centraal zetten in uw bedrijfsstrategie wordt een kwestie van overleven. Dat lukt alleen als uw organisatie, door één visie verbonden, voluit de kaart trekt van creativiteit en openheid. We zitten midden in een revolutie van ontwikkelingen rond technologie en data die de markten en de klantenverwachtingen fundamenteel verandert. Nieuwe disruptieve zakenmodellen als Uber of Airbnb zien het licht en transformeren hele sectoren in erg korte tijd. Het resultaat? Een niet aflatende druk op bedrijven om innovatie centraal te plaatsen in alles wat ze doen. Om in zo’n onstabiele omgeving succes te oogsten, moet u een flexibel innovatiemodel ontwikkelen dat helpt om uw zakenmodellen opnieuw uit te vinden. Alleen bedrijven die innovatie in het hart van hun ervaringen, processen en zakenmodellen inschrijven, zullen de race winnen. Speed to market en de transformatie van de klantenbeleving zijn daarbij van cruciaal belang.