Advertentie

Twitter stelt teleur

©epa

De microblogsite Twitter boekte in het eerste kwartaal een omzet van 250 miljoen dollar, beter dan verwacht. Maar beleggers verslikken zich in de magere groei van het aantal gebruikers.

Twitter telde eind maart 255 miljoen gebruikers die maandelijks de dienst gebruiken. Dat is een kwart meer dan een jaar geleden en 5,8 procent meer dan in het vorige kwartaal (vierde kwartaal van 2013).

Dat laatste cijfer stelt zwaar teleur, in de nabeurshandel dook het aandeel 9 procent lager. Beleggers hadden vooraf nochtans goede hoop in het kwartaalrapport, ze stuurden het aandeel dinsdag 4,6 procent hoger tot 42,62 dollar. 

Advertentie

Twitter slaagt er maar niet in de dalende curve van de klantenaangroei te stoppen. Sinds het vierde kwartaal van 2011 vertraagde de groei (op jaarbasis) kwartaal na kwartaal, van meer dan 100 procent eind 2011 tot 25 procent in het afgelopen kwartaal.

Ook het aantal keer dat de gebruikers hun 'tijdslijn' verversen (Twitters equivalent van de zogenaamde 'pageviews'), 157 miljard keer in de periode januari-maart, blijft licht onder de verwachtingen.

De omzet van 250 miljoen dollar overtreft wel de consensus, en wel omdat de mobiele advertenties meer kijkers trokken. Twitter toont de gebruikers reclame op maat, over zaken uit hun interessesfeer - zoals ook Google doet. Volgens de microblog verdubbelde het 'rendement' van de advertenties - op basis van duizend views van een tijdslijn - afgelopen kwartaal tot 1,44 dollar. Voor het volledige boekjaar mikt Twitter op 1,20 tot 1,25 miljard dollar omzet.

Het nettoverlies werd over het eerste kwartaal bijna vijf keer uitgediept van 27 tot 132 miljoen dollar.

 

 

Advertentie
Advertentie

In het nieuws

Alle artikels meer
Alain De Laet, de eigenaar van Brouwerij Huyghe: 'Onze brouwerijen vullen elkaar aan. Delirium Tremens is een merk met een speels imago, terwijl de Gouden Carolus-bieren een klassieker imago hebben.'
Brouwer van Delirium Tremens koopt Gouden Carolus-brouwer Het Anker
Brouwerij Huyghe neemt haar sectorgenoot Het Anker over. De brouwer van Delirium Tremens krijgt er met Gouden Carolus een nieuw topmerk bij. ‘We zullen Gouden Carolus naar onze honderd exportlanden brengen’, zegt Alain De Laet van Huyghe.
Gesponsorde inhoud