AB InBev koopt wijnbedrijf van Instagram-influencer
Babe Wine van 'The Fat Jewish' verkoopt wijn in blik.
Biergigant AB InBev legt in zijn zoektocht naar groei nu massabiermerken als Budweiser het minder goed doen, de hand op het wijnbedrijf Babe Wine, dat mee werd opgericht door de Instagram-influencer Josh Ostrovsky. Die noemt zichzelf op het sociale medium 'The Fat Jewish'. Ostrovsky heeft meer dan 10 miljoen volgers op Instagram.
Het bedrijf, dat aanvankelijk Swish Beverages heette, lanceerde zijn eerste product, 'White Girl Rosé', in 2015. Dat was klassieke wijn in een glazen fles. Nu haalt het bijna al zijn omzet uit het product Babe Wine, wijn in blik. Dergelijke wijn is populair geworden in de VS, voornamelijk bij millennials. Uithangbord van het merk is topmodel Emilia Ratajkowski.
AB InBev verwierf vorig jaar een minderheidsbelang in Babe Wine. Dat gebeurde via het durfkapitaalvehikel ZX Ventures dat zich focust op kleine merken, waarvan een groot deel buiten de biersector. Zo investeerde ZX Ventures eerder in een bedrijf dat graanafval omzet in chips en Ratebeer.com, een recensiewebsite voor bierliefhebbers. Maar ook de Belgische biermerken Hoegaarden, Ginette en Tripel Karmeliet zijn ondergebracht bij ZX Ventures.
Nu slokt de gigant ook de rest van Babe Wine op, in een poging om via sociale media beter te kunnen scoren bij jongere klanten.
Financiële gegevens over de transactie of over Babe Wine zijn niet voorhanden.
Meest gelezen
- 1 Radiozender Nostalgie+ krijgt van regulator forse boete en ‘laatste kans’
- 2 Vakbonden waarschuwen voor ‘hallucinante’ afbouw lerarenpensioen: ‘Tot 200.000 euro verlies’
- 3 Grootste aandeelhouder Brussels Airport wil andere oorden opzoeken
- 4 Een op acht jonge werknemers heeft symptomen van burn-out
- 5 5 favoriete aandelen van Alexander Roose: 'Met dit aandeel surf je op de renaissance van nucleaire energie'