Advertentie

Mediagroep Rossel eigenaar van Brusselse scale-up AppTweak

AppTweak is gespecialiseerd in 'app store optimisation', het vergroten van de zichtbaarheid van apps in de rankings van de App Store van Apple en de Play Store van Google. ©Photo News

De mediagroep Rossel, de uitgever van Le Soir, investeert 19 miljoen in de Brusselse scale-up AppTweak. Ze wordt daardoor meerderheidsaandeelhouder.

AppTweak is gespecialiseerd in 'app store optimisation' (ASO), het vergroten van de zichtbaarheid van apps in de rankings van de App Store van Apple en de Play Store van Google. Dat moet het voor jonge, onbekende start-ups mogelijk maken te concurreren met grote mastodonten. Honderden bedrijven maakten al gebruik van de diensten van AppTweak.

Onder meer Amazon, Jam City, de gamingreus Zynga, HBO Max, Adobe en Yelp zijn klant van AppTweak.

Het bedrijf telt 47 werknemers en heeft kantoren in Brussel, San Francisco, Tokio en Bangalore (India). Onder zijn klanten vindt men onder meer Amazon, Jam City, de gamingreus Zynga, HBO Max, Adobe en Yelp terug.

Advertentie

Brusselaars

AppTweak werd in 2012 opgericht door de Brusselaars Sebastien Dellis en Olivier Verdin. Het bedrijf kreeg eerder al een kapitaalinjectie van 130.000 euro van de Brusselse investeringsmaatschappij GIMB en vervolgens van Be Angels (een groep van Waalse en Brusselse businessangels) en de mediagroep Rossel. Die legden vijf jaar geleden 0,5 miljoen euro op tafel om de verdere groei van de scale-up te financieren.

TIP

Alles om u en uw onderneming te laten groeien, leest u in de WAW!-nieuwsbrief

Een wekelijkse dosis inspiratie voor ondernemers

Wekelijks via e-mail - Uitschrijven in één klik

Die laatste groep, die ook 50 procent bezit van Mediafin (De Tijd/L'Echo), pompt nu bijna 19 miljoen euro in het bedrijf. De verse middelen dienen om een turbo zetten op de internationalisering van AppTweak. Rossel wordt via de transactie meerderheidsaandeelhouder.

Advertentie

In het nieuws

Alle artikels meer
Vlaams minister van Energie Melissa Depraetere (Vooruit) is blij met het succes van de premie. 'Er is in het budget voorzien.'
'Koelkastpremie' vier keer zo populair als verwacht
Naar verwachting 72.000 gezinnen zullen dit jaar gebruikmaken van de felbesproken premie voor energiezuinige huishoudtoestellen, blijkt uit een nieuwe raming die De Tijd kon inkijken. Dat is ruim vier keer meer dan gebudgetteerd. Ondertussen wil de Vlaamse Nutsregulator de premie tijdelijk stopzetten.
Gesponsorde inhoud