Sodexo herdoopt maaltijdcheques tot Pluxee
Meer dan 1,6 miljoen Belgen met een Sodexo-kaart krijgen in de loop van de komende weken een nieuwe kaart met de merknaam Pluxee. Voor de budgetten op die kaarten verandert niets.
De grote wissel komt er nadat de Franse cateringreus Sodexo in juni had beslist zijn afdeling Benefit & Rewards, die onder andere maaltijd-, eco- en dienstencheques levert, onder de merknaam Pluxee tegen 2024 naar de beurs te brengen.
De 1,6 miljoen Belgen die een Sodexo-kaart hebben kunnen daarmee blijven betalen tot ze de nieuwe Pluxee-versie ontvangen. De budgetten van de verschillende cheques die gelinkt zijn aan die oude kaarten worden meteen overgezet, zodat de klanten geen geld verliezen. De klanten die gebruikmaken van de dienstencheques van Sodexo, een service waar geen kaart voor nodig is, zullen voortaan ook communicatie ontvangen van Pluxee. In totaal doen 2,8 miljoen Belgen een beroep op de diensten van Pluxee, zegt het bedrijf.
Pluxee geldt als de kleinste divisie van Sodexo. De Franse beursgenoteerde multinational was vorig jaar goed voor een omzet van 21,1 miljard euro. Daarvan was 865 miljoen euro afkomstig van wat nu Pluxee heet.
Sodexo probeerde zijn Benefits & Rewards-afdeling vorig jaar nog gedeeltelijk te verkopen aan de investeringsreus CVC. Die overnamegesprekken draaiden op niets uit. Waarop de Fransen besloten de dienstenchequepoot te verzelfstandigen en op termijn naar de beurs te brengen.
Meest gelezen
- 1 Tusk: 'EU kan wereldmacht worden'
- 2 NAVO-leider Rutte dringt aan op herstel van Zelensky-Trump-relatie, Orbán wil EU-gesprek met Rusland
- 3 Starmer ontvangt Zelensky en Europese leiders in Londen: wat staat op de agenda?
- 4 VK wil 'coalitie van bereidwilligen' | 'We staan op een tweesprong'
- 5 Sam Baro, ondernemer en eigenaar van AA Gent: ‘Ik pak graag dingen vast waarvan een ander zegt: daar moet je niet aan beginnen’