On-line-verkopen Yahoo! stijgen 86% in eindejaarsperiode
De shoppingdivisie van het Amerikaanse internetportaal Yahoo! heeft in de eindejaarsperiode 2001, die loopt van 23 november tot 24 december, ruim 86% meer verkocht dan een jaar geleden. De stijging is meer dan acht keer groter dan analisten hadden voorspeld. Zij verwachtten gemiddeld een groei van 10%.
Dat maakte Yahoo! woensdag bekend. Tijdens het vierde kwartaal bedroegen de totale on-line-aankopen via Yahoo! 10,3 miljard dollar. De drukste handelsdag was, net als vorig jaar, de tweede maandag van december. Dit jaar was dat 10 december.
Volgens Yahoo! waren "koopjes" dit jaar het centrale thema in de eindejaarsverkopen. Heel wat ondernemingen trachtten klanten te lokken met exclusieve aanbiedingen op het net of aanlokkelijke prijsverlagingen.
De populairste producten die via het shoppingplatform van Yahoo! werden gekocht, waren videospelconsoles, digitale camera's, schootcomputers, speelgoed en kleding.
Na ruim een uur handel wint het aandeel Yahoo! woensdag 7,7% tot 17,95 dollar.
Meest gelezen
- 1 Oost-Vlaming casht tientallen miljoenen op software voor 'next big thing' in bouw
- 2 Braziliaanse BYD-fabriek dicht wegens slavernij
- 3 Aflopende Oekraïens-Russische deal verhoogt druk op Europese gasprijzen
- 4 Trump wil Groenland en Panamakanaal inlijven: een grap of doordachte strategie?
- 5 Karl Huts zet grote stap naar opvolging van zijn vader bij Katoen Natie