Advertentie

On-line-verkopen Yahoo! stijgen 86% in eindejaarsperiode

De shoppingdivisie van het Amerikaanse internetportaal Yahoo! heeft in de eindejaarsperiode 2001, die loopt van 23 november tot 24 december, ruim 86% meer verkocht dan een jaar geleden. De stijging is meer dan acht keer groter dan analisten hadden voorspeld. Zij verwachtten gemiddeld een groei van 10%.

Dat maakte Yahoo! woensdag bekend. Tijdens het vierde kwartaal bedroegen de totale on-line-aankopen via Yahoo! 10,3 miljard dollar. De drukste handelsdag was, net als vorig jaar, de tweede maandag van december. Dit jaar was dat 10 december.

Volgens Yahoo! waren "koopjes" dit jaar het centrale thema in de eindejaarsverkopen. Heel wat ondernemingen trachtten klanten te lokken met exclusieve aanbiedingen op het net of aanlokkelijke prijsverlagingen.

Advertentie

De populairste producten die via het shoppingplatform van Yahoo! werden gekocht, waren videospelconsoles, digitale camera's, schootcomputers, speelgoed en kleding.

Na ruim een uur handel wint het aandeel Yahoo! woensdag 7,7% tot 17,95 dollar.

Advertentie

In het nieuws

Alle artikels meer
Alain De Laet, de eigenaar van Brouwerij Huyghe: 'Onze brouwerijen vullen elkaar aan. Delirium Tremens is een merk met een speels imago, terwijl de Gouden Carolus-bieren een klassieker imago hebben.'
Brouwer van Delirium Tremens koopt Gouden Carolus-brouwer Het Anker
Brouwerij Huyghe neemt haar sectorgenoot Het Anker over. De brouwer van Delirium Tremens krijgt er met Gouden Carolus een nieuw topmerk bij. ‘We zullen Gouden Carolus naar onze honderd exportlanden brengen’, zegt Alain De Laet van Huyghe.
Gesponsorde inhoud