Beginners beginnen bij politieke speeches en advertenties, gevorderden ontmaskeren hun eigen flauwekul. Een populaire Amerikaanse cursus leert bullshit te doorprikken in de uitdijende informatiestroom. ‘Het wordt lastig als je emotioneel wordt.’
Ik giet zonder veel nadenken vijf koppen koffie per dag naar binnen. Maar hoe brouw ik als een volleerde barista de ideale espresso? En krijg ik zo’n palmboompje getekend in mijn cappuccino?
Je kan schapen veel vragen en altijd antwoorden ze hetzelfde: mèèè. Maar kan je ze ook laten doen wat je wil dat ze doen? Herders Pieter Briers en Kris Bertels wel. Maar ik? Na een paar maanden of jaren. Misschien.
‘Iedereen kan racepiloot worden. Je moet het vooral graag willen.’ Met die woorden van mijn instructeur in het achterhoofd waag ik me op het circuit van Zolder, op zoek naar de perfecte balans tussen snelheid en controle.
Niet alleen wat je zegt, maar ook hoe je eruitziet, kan belangrijk zijn in contacten met klanten en collega’s. In de cursus dress to success leer je welke boodschap je met je outfit geeft. ‘Bij een eerste contact zoek je het best zo veel mogelijk gelijkheid met de ander op.’
Een groeiend aantal Belgen sluit zich aan bij een schietclub. Hoe voelt het om met een Glock van de lokale politie of een semi-automatisch oorlogsgeweer van Smith & Wesson te schieten? Comfortabel en confronterend, zo blijkt.
Advertentie
Gesponsorde inhoud
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.
Deze berichten zijn ingezonden, de bedrijven zijn verantwoordelijk voor de inhoud.