Loop Earplugs wordt met oordopjes Scale-up van het Jaar 2023
Loop Earplugs, het bedrijf van de ondernemers Dimitri O en Maarten Bodewes dat de voorbije jaren de wereld veroverde met oordopjes, is dinsdagavond uitgeroepen tot Scale-up van het Jaar 2023.
De award wordt elk jaar toegekend door de Vlaamse regering om een snelgroeiend bedrijf in volle ontwikkeling te belonen voor zijn inspanningen en het te motiveren op hetzelfde elan voort te gaan. Loop Earplugs liet de specialist in marketingsoftware Chili Publish, de AI-ontwikkelaar ML6 en het hr-techbedrijf TechWolf achter zich. Het volgt FEops op, een softwarebedrijf dat simulatietechnologie ontwikkelt waarmee cardiologen via een digitale kopie van het hart vooraf kunnen simuleren hoe een operatie eraan zal verlopen.
De bevriende ondernemers Dimitri O en Maarten Bodewes richtten Loop zeven jaar geleden op met een startkapitaal van nauwelijks 6.200 euro. Het idee is dat hun oordopjes geluid niet blokkeren, maar wel het geluidsniveau verlagen. Aanvankelijk mikte het bedrijf op de concertwereld, maar aan die plannen maakte de coronacrisis abrupt een einde.
Het bedrijf veranderde het geweer van schouder en begon zich meer te richten op de markt van moeilijke slapers, thuiswerkers en mensen die gevoelig zijn voor omgevingsgeluid. In het zog van het dancefestival Tomorrowland, waarmee het bedrijf samenwerkte, en op de sociale media schreef Loop Earplugs een schoolvoorbeeld van internationale marketing. De ondernemers slaagden erin van oordopjes een hip lifestyleproduct te maken en draaiden vorig jaar een omzet van 42 miljoen euro.
Meest gelezen
- 1 Vooruit stuurt alarmsignalen over formatie federale regering uit
- 2 Arco belegt bij federale overheid en banken
- 3 Havens Antwerpen-Brugge en Rotterdam gaan samenwerken: 'In Europa elkaar de tent uit concurreren is gewoon niet slim'
- 4 Hendrik Bogaert (ex-CD&V) verkoopt uitzendkantoor en wordt investeerder
- 5 AG Insurance en Belfius verhogen rente op spaarverzekering