AB InBev brengt merken en mensen samen voor een betere wereld
AB InBev organiseert met verschillende van haar biermerken benefietacties en liefdadigheidsprojecten. De filosofie achter die sociaal geëngageerde strategie? ‘Als wereldspeler hebben wij de kracht en de middelen om het verschil te maken in de wereld waarin wij werken en leven en daarin hebben wij een voorbeeldrol te vervullen.’
Als wereldspeler gelooft AB InBev rotsvast in de kracht van sociale marketing en causemarketing, waarbij een product of merk wordt gekoppeld aan een NGO, een goed doel. ‘Wij gebruiken de kracht van onze merken om aandacht te genereren, om dingen in beweging te zetten,’ aldus Arnaud Hanset, marketingdirecteur bij AB InBev. Causemarketing is voor AB InBev zoveel meer dan een zoveelste publiciteitskanaal. Het is een doeltreffende manier om bij te dragen tot betekenisvolle, positieve verandering.
Duidelijk standpunt
Bringing people together for a better world is niet zomaar onze slagzin, het is een belangrijk deel van ons DNA’, verduidelijkt Arnaud Hanset. ‘Om die filosofie kracht bij te zetten, nemen we met verschillende van onze merken een duidelijk standpunt in. We investeren aanzienlijke bedragen in samenwerking met NGO’s of andere organisaties voor goede doelen: onze consumenten stellen dat niet alleen erg op prijs, maar, meer nog, dat wordt van een wereldspeler als AB InBev verwacht. Een taak die wij graag en bewust op ons nemen. Zo hebben we met Stella Artois sinds enkele jaren een duurzame samenwerking met Water.org, een organisatie die zich inzet voor zuiver drinkwater in derdewereldlanden. In Mexico, de Malediven, Chili, Italië en Australië werken we dan weer samen met Corona en Parley for the Oceans om tegen 2020 de plasticvervuiling aan te pakken rond honderd eilanden en de zee errond.’
Leffe engageert zich ten voordele van het Rode Kruis
Sinds begin december loopt in het kader van onze MVO-visie een nieuw Belgisch project: Leffe engageert zich ten voordele van het Rode Kruis. ‘Voor elke Leffe die in december over de toonbank gaat, schenken we 5 cent aan het Rode Kruis in het kader van De Warmste Week van Music for Life. De opbrengst wordt gebruikt voor tal van acties om ouderen uit hun sociale isolement te halen.
‘In België leeft 46 procent van de 65-plussers in eenzaamheid. In absolute cijfers is dat meer dan één miljoen mensen, een groot maatschappelijk probleem. Uiteraard willen we daar onze schouders onder zetten. Om de actie bij het publiek onder de aandacht te brengen, gaan onze medewerkers ook de straat op. En we plannen activiteiten met de uiteindelijke doelgroep van de actie, eenzame of vereenzamende ouderen. Zo hebben we op 1 december met collega’s en vrijwilligers van het Rode Kruis ouderen een dag gezelschap gehouden. Kortom: we investeren tijd, energie en geld in duurzame samenwerkingsprojecten. Alleen zo kunnen we onze ambitieuze droom van een betere wereld waarmaken.’
Meest gelezen
- 1 Hoe groot zijn de verschillen tussen onderwijzers en werknemers?
- 2 'Markt onderschat groei bij D'Ieteren, Sofina en Brederode'
- 3 IT van de Vlaamse gemeenten komt in Canadese handen
- 4 Financieel vermogen van de Belgen met 1.252 miljard euro op hoogste peil ooit
- 5 Spanje wil belasting van 100 procent voor huizenkopers van buiten EU