Standaard adblocker bij Google Chrome
Google werkt aan een standaard-adblocker voor zijn webbrowser Chrome.
Hiermee zal de internetbrowser de meest opdringerige reclame blokkeren. Dat meldt The Wall Street Journal. Het bedrijf legt volgens de Amerikaanse zakenkrant de laatste hand leggen aan het programma en zal het binnen enkele weken gelanceerd worden.
Als de adblocker er komt, zal het niet alle reclame tegenhouden. Door alle reclame te weren zou Google immers in zijn eigen voet schieten: De verkoop van reclame is een van de belangrijkste inkomstenbronnen voor Google. Google maakt wel deel uit van de Coalition for Better Ads, samen met The Washington Post en Facebook, waar reclame wordt onderzocht.
Sticky ads
Uit dit onderzoek bleek dat internetgebruikers zich het meest ergeren aan pop-ups en video's die automatisch afspelen met geluid. Alsook advertenties die webpagina's wegduwen en zogenaamde 'sticky ads' die op je scherm blijven ondanks het naar beneden scrollen, veroorzaken veel ergernis.
Meest gelezen
- 1 Urenlang ondervraagd en huizen doorzocht: Didier Reynders verdacht van witwassen via loterijspelen
- 2 Ondernemer Filip Balcaen mengt zich in dealjacht onder verzekeringsmakelaars
- 3 Vooruit legt nultolerantie alcohol op federale onderhandelingstafel na ongeval Tom Waes
- 4 Belasting op fossiele bedrijfswagens dreigt met 10 procent te stijgen
- 5 Telenet haalt 279 werknemers van loonlijst