Logo
Deze content is een initiatief van Sabato Connect, buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van Sabato.

Badkamer kuren

Axor Citterio E, de ideale mix van functionaliteit en esthetiek.

Ooit werd ze stiefmoederlijk behandeld als een louter functionele plek voor sanitaire hygiëne. Maar de badkamer liet zich niet in een hokje duwen en werd een belevingsruimte. Een plek om te onthaasten en zorgen van je af te spoelen. Wat je daarvoor nodig hebt? Hoogwaardige producten die je helemaal naar je lijf zet.

‘Vandaag stelt iedereen hogere eisen aan zijn badkamer. Voor onze klanten is het een persoonlijk nirwana, een tempel voor ontspanning’, vertelt Laure De Vlieger, binnenhuisarchitecte en accountmanager bij AXOR, de luxelijn van Hansgrohe. Ze vertegenwoordigt AXOR al 24 jaar: van de pioniers-perikelen met de bestsellercollectie van enfant terrible Philippe Starck, tot het huidige gamma met meer dan tweeduizend producten. ‘In de begindagen was die conceptuele aanpak – de badkamer als volwaardige ruimte – revolutionair.’ Technologie speelt daarbij een grote rol, want achter de perfecte wellnesservaring schuilen slimme snufjes. Van temperatuurregelsystemen en straalsoorten tot sensorgestuurde elektronica. In een handomdraai switch je tussen een krachtige massagestraal en een flinterdunne, zachte regenstraal.

Veel van die innovaties hebben nog een duurzaam kantje ook, want je bespaart er veelal flink wat water mee uit. Zuinig zonder te beknibbelen op comfort, het beste van twee werelden.

Advertentie

‘AXOR profiteert van meer dan honderd jaar technologische ervaring van de Hansgrohe Group. Aan een nieuw product gaat jarenlang ingenieurswerk vooraf. Tel daar een kruisbestuiving met architecten en designers bij, en je krijgt de ideale mix van functionaliteit en esthetiek.

Kleur bekennen

Laure De Vlieger, AXOR
Laure De Vlieger, AXOR

Ook trends sijpelen door tot in de badkamer. Eentje om in huis te halen als je houdt van luxe: gekleurd kraanwerk. Ga voor contrastkleuren om opvallende accenten te creëren, bijvoorbeeld een zwarte kraan op een witte wasbak. Als het ingetogener mag, is ton sur ton een goed idee. Denk aan een bronzen hoofddouche bij bruine tinten.

‘In de begindagen was onze conceptuele aanpak – de badkamer als volwaardige ruimte – revolutionair.’

Laure De Vlieger
AXOR
Advertentie

Bij AXOR kies je uit vijftien geborstelde of gepolijste metaaltinten: van opulent goud en ingetogen brons tot mysterieus zwart. Dankzij een speciale behandeling (PVD-procedé) is de afwerking robuuster en briljanter. Met gelaserde of bedrukte opschriften wordt het nóg persoonlijker en exclusiever. Ook bij de materialen is luxe het codewoord. Met marmer, walnootfineer of nappaleder maak je van je badkamer een geraffineerd oord dat gezien mag worden. Zen, mondain of excentriek? Alles kan, zolang ze maar beantwoordt aan jouw voorkeurstijl. En dat is – wees eerlijk – zelden een steriele, wit betegelde ruimte.

Allesbehalve mainstream

Axor Uno, duurzaamheid en comfort: het beste van twee werelden.
Axor Uno, duurzaamheid en comfort: het beste van twee werelden.

De stijl van je wellness aan huis kan alle kanten uit. AXOR speelt daarop in met diverse en tegelijk uitgesproken collecties. AXOR Uno heeft een sobere vormgeving en cilindrisch-geometrische elementen. Het avant-gardistische AXOR MyEdition is minimalistisch, rechtlijnig en monolithisch. AXOR Edge is het extravagante broertje met asymmetrische verhoudingen en met diamant gefreesde vlakken en randen. En dan zijn er nog de ruimteconcepten van designers als Starck, Citterio, Urquiola en Massaud. Voor elk wat wils.

Toppunt van individualisering

Een luxueuze badkamer is geen optelsom van afzonderlijke producten, maar een geïntegreerd concept waarbij kranen, douches, lavabo’s, baden … uit één pen vloeien. Als klant of architect druk je er zelf je stempel op door binnen een concept te ‘spelen’ met de mogelijkheden.

Niet gevonden wat je zoekt? Personaliseren maar. ‘Klanten verwachten perfectie tot in het kleinste detail. Daarom zijn de opties om de ruimteconcepten aan te passen haast eindeloos. Je kunt ook mixen tussen stijlen, producten, materialen en kleuren tot je badkamer jou als gegoten zit. Een gepersonaliseerd product wordt stilaan de standaard', weet Laure De Vlieger.

Neem nu AXOR MyEdition van Phoenix Design Studio. De basis is een design zonder poespas. Voor de kraan kies je uit tien hoogwaardige kleurvariaties; de grote plaat bovenop biedt ruimte voor creativiteit: hout, staal, marmer, leder of een ander opvallend materiaal. Naast de vele ‘standaardopties’ kun je via de Signature Service je ontwerp helemaal uniek laten maken: andere kleuren, hoogtes, lengtes, gravering- en, Swarovski-kristallen, … the sky is the limit.

Advertentie
Logo
Deze content is een initiatief van Sabato Connect, buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van Sabato.