Designhotel Eilandje, de jongste telg van de bekende designhotelketen Prizeotel, opende afgelopen zomer de deuren in Antwerpen, midden in een wereldwijde pandemie. Een gewaagde, maar geslaagde zet, zo blijkt uit een gesprek met Connor Ryterski, general manager van Prizeotel.
Het is niet evident om te openen in tijden van een pandemie. Hoe doet Designhotel Eilandje het?
‘De boekingen lopen bijzonder vlot. Al snel na de opening haalde de bezettingsgraad van het hotel in Antwerpen al hetzelfde niveau als dat van de andere succesvolle Prizeotels. Dat is zeer positief, in acht genomen dat een hotel meestal een zekere inloopperiode nodig heeft. Een half jaar later, in januari, was het hotel zelfs helemaal volgeboekt, vooral door Nederlanders die koopjes kwamen jagen in Antwerpen. En in maart zijn we bekroond door de beste jury die we ons konden wensen, want dan won het Antwerpse hotel de publieksprijs van de New Hotel Awards 2022.’
Vanwaar de keuze voor Antwerpen als locatie?
‘Prizeotel is van oorsprong een Duitse keten, dus de meeste van onze hotels bevinden zich ook in Duitsland. Momenteel zijn we in volle expansie en daarvoor kijken we in de eerste plaats naar onze buurlanden in de Benelux. Die kunnen meteen rekenen op een enthousiast Prizeotel-publiek, want we weten uit ervaring dat we een trouwe fanbase hebben. Antwerpen was voor ons een logische keuze, niet alleen omdat de stad bekend is om haar toeristische troeven, maar ook omdat ze een professionele draaischijf is dankzij de haven en de vele bedrijven die er zich gevestigd hebben. Het feit dat de vestiging in Antwerpen meteen op een hoog niveau draait, bevestigt me in mijn keuze voor deze stad.’
‘De nieuwe trend wordt bleisure, een combinatie van business and leisure. Gasten verlengen hun businesstrip met een weekend of extra dagje ontspanning’
U mikt dus ook op een zakenpubliek?
‘Zeker. Momenteel bestaat ons Antwerpse cliënteel voor de helft uit een zakelijk publiek en voor de helft uit toeristen. We kozen bewust voor het Eilandje omdat die wijk enerzijds trendy en bruisend is en een combinatie van cultuur, uitgaan en horeca biedt. Anderzijds ligt het Eilandje op een boogscheut van de haven, waardoor het ook een aantrekkelijke uitvalsbasis is voor professionals. Ik ben er overigens van overtuigd dat ‘bleisure’ – een combinatie van business and leisure – in de toekomst de nieuwe trend wordt. Het gaat dan om gasten die hun businesstrip verlengen met een weekend of extra dagje ontspanning. Daarvoor is het Antwerpse Eilandje bij uitstek geschikt. Het bruisende, innovatieve karakter van de wijk sluit perfect aan bij het merkprofiel van Prizeotel.’
Hoe zou u dat profiel van Prizeotel omschrijven?
Maak nu uw afspraak via beleginhotel.be
of bel 03 336 00 00.
Prizeotel maakt deel uit van de beursgenoteerde Radisson Hotel Group.
‘Prizeotel is wat we een bestprice-speler noemen: we bieden comfort en kwaliteit op toplocaties tegen een scherpe prijs. Verder staat klantvriendelijkheid en een persoonlijke omgang met de gasten bij ons voorop. Tot slot hebben we een bijzonder sterke merkidentiteit. Elk hotel wordt ontworpen door de bekroonde Egyptische designer Karim Rashid, die bekend staat om zijn uitbundige kleurgebruik en voorliefde voor organische vormen. Elk hotel krijgt bovendien een eigen, bijzonder kleurrijk en tikje futuristisch design. Dat maakt ons onconventioneel en bijzonder, want vele andere hotelketens hebben een eerder anoniem karakter. Dat kan van Prizeotel zeker niet gezegd worden; onze hotels herkent u meteen.’
Designhotel Eilandje werkte een unieke formule voor private investeerders uit. Al vanaf 135.000 euro koopt u een gloednieuwe hotelkamer en geniet u van:
- verzekerde en geïndexeerde huuropbrengsten, ook als de hotelkamer niet geboekt is
- een aankoop in volle eigendom
- een teruggave van de btw op aankoop
- een moeiteloze investering, zonder verhuur- of beheerzorgen