Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Sales AI levert direct resultaat

Pauwel Grepdon en Koen Ovaere, co-CEO's Trendskout © Trendskout

Hoewel er vandaag bijzonder veel over artificiële intelligentie (AI) gesproken en geschreven wordt, blijft de correcte impact ervan op de verkoopresultaten voor veel bedrijven onduidelijk. ‘De belofte die AI maakt, is reëel, maar de juiste tools zijn nodig om die belofte waar te maken’, aldus Koen Ovaere, co-CEO van Trendskout, een Belgische onderneming die AI-oplossingen ontwikkelt voor sales teams.

Reactieve verkoopteams laten omzet liggen

‘Puur reactieve verkoopteams missen aanzienlijke kansen. Onze sales-AI maakt het mogelijk die alsnog te grijpen’

Koen Ovaere
co-CEO Trendskout

Onderzoek toont aan dat reactieve verkoopteams slechter presteren. ‘Reactief’ verkopen betekent dat een verkoopteam pas in actie komt als de klant al interesse heeft getoond. Een studie van McKinsey toont aan dat bedrijven die zich voornamelijk bezighouden met reactief verkopen, vaak tussen de 10 en 20% van hun potentiële omzet mislopen. ‘Verkoopteams die pas in actie komen nadat de klant zelf interesse heeft getoond, missen dus aanzienlijke kansen’, zegt Pauwel Grepdon, co-CEO van Trendskout.

Sales AI legt kansen bloot 

Een AI-gedreven salesplatform legt snel en efficiënt verborgen kansen bloot. Trendskout helpt verkoopteams om cross-sell- en upsell-kansen te identificeren, klanten te detecteren die orders hebben gemist, of bedrijven te identificeren die achterblijven op de markt. ‘Onze sales-AI biedt bedrijven inzichten die anders onopgemerkt blijven, zodat salesteams hun aandacht op de juiste leads kunnen richten en bestaande klanten beter kunnen bedienen,’ aldus Ovaere.

Advertentie

‘Bij ons zien bedrijven al vanaf de eerste dag een return on investment van hun AI-implementatie’

Pauwel Grepdon
co-CEO Trendskout

Snelle start, snelle return 

Waar het implementeren van AI vaak maanden kan duren, levert Trendskout snel resultaat. ‘Bij ons geen lange implementatietrajecten,’ legt Grepdon uit. ‘We starten met een proefperiode van drie maanden, waarin we alles voor de klant opzetten en optimaliseren. Zo zien bedrijven al vanaf de eerste dag een return on investment.’ Met deze aanpak verzekert Trendskout dat AI vanaf de start effectief bijdraagt aan hogere verkoopcijfers.

Ontdek hoe Trendskout uw sales kan boosten via: trendskout.com/

Meer info
Advertentie
Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.