Crowe Spark is een snelgroeiende, multidisciplinaire dienstverlener voor het bedrijfsleven. In VanRoey.be vond het een externe partner om zijn digitalisering te optimaliseren. Managing partner Bart Apers is bijzonder tevreden. ‘We kunnen uitpakken met een snel schaalbare IT-omgeving op maat van onze bijzonder flexibele werkomgeving.’
Crowe Spark
- Maakt deel uit van het wereldwijde accountantsnetwerk Crowe Global.
- De groep bevat zo’n 220 bedrijven en 42.000 werknemers verspreid over 130 landen.
- De Belgische tak telt 83 medewerkers verspreid over vestigingen in Antwerpen, Mechelen, Bornem en Brussel. De Groep integreerde rcentelijk advocatenkantoor Agio Antwerpen Centrum (Berchem), Accountancy Noëth in Bornem en Boekhoudkantoor Unnu (Aartselaar).
‘Crowe Spark is de voorbije jaren uitgegroeid tot een multidisciplinaire dienstverlener: van accountancy over fiscaliteit tot hr-en legal advies’, legt Bart Apers uit. ‘De behoefte aan specialisten wordt groter en tegelijk kampen we met krapte op de arbeidsmarkt. In de sector is al enkele jaren een versnelde consolidatiegolf aan de gang. Dankzij overnames haalden we specifieke kennis in huis en konden we sneller groeien. Met ondertussen 83 medewerkers bieden we lokale en internationale ondernemers een onestopshop. Maar onze sector en onze markt evolueren zo snel dat we de voorbije twee jaar een tandje moesten bijsteken in de digitalisering.’
‘Door de sterke groei zitten we verspreid over vier locaties en werken onze medewerkers continu in de verschillende vestigingen. Onze systemen moesten dus aangepast worden zodat iedereen van overal kan werken en altijd bereikbaar is. Een doorgedreven digitalisering was noodzakelijk en daarvoor konden we rekenen op een externe dienstverlener als VanRoey.be. De focus lag in eerste instantie op meer flexibiliteit.’
‘Als organisatie moeten we snel kunnen schakelen. De dienstverlening naar de klant mag er uiteraard alleen op vooruitgaan. Bijvoorbeeld in bereikbaarheid en snelheid: wij engageren ons om onze klanten binnen de 48 uur te antwoorden. In eerste instantie vond een verregaande integratie van Microsoft Teams plaats. Binnenkort vervangt van Vanroey.be ook de fysieke telefooncentrale door Teams. Hierdoor zullen medewerkers altijd en overal kunnen (video)bellen, ook naar vaste lijnen. Ook alle vergaderzalen zijn intussen voorzien van dezelfde technologie, zodat vergaderingen om het even waar in dezelfde goede omstandigheden kunnen plaatsvinden.’
Multifactorauthenticatie
‘Daarnaast gaan wij uiteraard ook om met flink wat gevoelige data. Onze klanten moeten op beide oren kunnen slapen dat hun gegevens meer dan voldoende beveiligd zijn en dat er continu back-ups worden gemaakt. Als medewerkers flexibel en vanop verschillende locaties werken, moet je ook je cybersecurity volledig herdenken’, geeft Apers aan. ‘Met het oog op veiligheid maken we gebruik van multifactorauthenticatie.’
‘Onze klanten kunnen op hun twee oren slapen. We zijn altijd bereikbaar en gevoelige data zijn meer dan voldoende beveiligd.’
Met deintegratie van een vijftigtal nieuwe medewerkers in amper drie jaar is ook interne communicatie belangrijk. ‘We hebben de lat flink hoger gelegd om bijvoorbeeld de digitale onboarding comfortabeler te maken en investeren sterk in ons intranet via Sharepoint Online, naast de algehele integratie van onze IT-systemen.’
‘Onze volledige IT-omgeving is heel schaalbaar geworden, als er morgen twintig medewerkers bijkomen, dan kan dat naadloos. Dat is een competitief voordeel.’
‘Dankzij de nieuwe digitale structuur kunnen we onze verdere groei de komende jaren op stabiele wijze bestendigen’, besluit Apers. ‘Mochten we morgen een overname doen waardoor er plots twintig medewerkers bijkomen, dan kunnen zij naadloos in onze bestaande organisatie worden ingepast. Dankzij Vanroey.be is onze volledige IT-omgeving schaalbaar geworden, daarover moeten we ons voorlopig geen zorgen meer maken.’
Ontdek wat dit voor u kan betekenen:
- Op VanRoey.be
- Op ConXioN