Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘We bieden jongeren niet enkel financiële kennis, maar ook een waardevol netwerk’

Nicolas Blondeau, Kantoorverantwoordelijke Antwerpen bij Dierickx Leys Private Bank ©Frank Toussaint

Ook jongeren zoeken persoonlijk beursadvies. Maar ze hebben andere noden dan oudere beleggers. Met een nieuwe community voor 25- tot 45-jarigen zet Dierickx Leys Private Bank in op duurzame groei.

In de media lees je vooral over hun interesse voor goedkope online brokers en cryptomunten. Maar in werkelijkheid hechten jongeren nog altijd veel belang aan persoonlijk beleggingsadvies. Dat blijkt uit een onderzoek van Dierickx Leys Private Bank in samenwerking met de KU Leuven.

‘Ook de jongere generatie wil in dialoog gaan met een mens van vlees en bloed’, vertelt Nicolas Blondeau, Kantoorverantwoordelijke Antwerpen bij Dierickx Leys Private Bank. ‘Ze hebben een grote honger naar kennis en zoeken iemand die hen, in de overvloed van informatie, kan zeggen wat ruis is en wat echt telt.’

Advertentie

Daarom start de bank dit najaar met een nieuwe community, gericht op mensen van 25 tot 45 jaar. Die is gebouwd op twee pijlers. Enerzijds inhoud: de leden krijgen een aparte nieuwsbrief met informatie die aansluit bij hun leefwereld. ‘Het gaat bijvoorbeeld om mensen die in de toekomst een groot vermogen zullen erven, een onderneming gaan verkopen of opties van hun werkgever ontvangen. Zij zijn met andere dingen bezig dan onze oudere cliënten, waardoor ze nood hebben aan specifieke informatie. Die hoeft niet altijd uit eigen huis te komen, ook interessante artikels uit andere bronnen kunnen erin.’

Events met boeiende sprekers

De bank wil de jongeren niet enkel vertellen wat ze het best met hun geld zouden doen. ‘Webinars zijn er al genoeg’, zegt Blondeau. ‘Naast het aanbieden van interessante content gaat onze community ook evenementen organiseren, waar je interessante mensen kan spreken die je anders niet spontaan ontmoet. Ondernemers, mensen die in gelijkaardige posities zitten. Zo ontstaan er boeiende netwerken en waardevolle relaties met gelijkgestemden. En wij krijgen op onze beurt feedback over de behoeften van de jonge generatie.’

Want ook al hebben 25- tot 45-jarigen net zoals de oudere generatie nood aan persoonlijk advies, toch staan ze anders tegenover beleggen.

Nicolas Blondeau
Kantoorverantwoordelijke Antwerpen bij Dierickx Leys Private Bank

Want ook al hebben 25- tot 45-jarigen net zoals de oudere generatie nood aan persoonlijk advies, toch staan ze anders tegenover beleggen, weet Blondeau. ‘Ze zijn kritischer over duurzaamheid. Fondsen hoeven voor hen niet volledig groen te zijn, maar je moet wel vragen over de beleggingen in het fonds kunnen beantwoorden. Daarnaast verwachten ze een doorgedreven digitalisering: ze willen makkelijk hun portefeuille kunnen consulteren en online met hun bankier afstemmen.’

Langetermijnstrategie

De community is uniek: er zijn niet veel banken die naast technische kennis ook netwerkmogelijkheden bieden. Bovendien staan de events ook open voor jonge mensen die nog niet aan private banking toe zijn, maar in de toekomst cliënt kunnen worden. ‘In de eerste plaats spreken we onze huidige jonge cliënten aan en de kinderen van oudere cliënten. Zij kunnen ook geïnteresseerde kennissen introduceren. Daarnaast werven we via de nieuwsbrief, online en via een advertentiecampagne.’ Voor de bank is de band met de jongere generatie heel belangrijk. ‘We zijn aan het groeien, zowel geografisch als organisch, en ook de langetermijngroei van ons cliëntenbestand staat centraal. We zijn een bank die haar cliënten én hun families goed kent. Als je bijvoorbeeld werkt rond een nalatenschap, dan wil je al een goede relatie met de volgende generatie hebben. Onze community is daarin een belangrijke stap.’

Meer weten over de Next Gen Community van Dierickx Leys Private Bank? Klik hier om je in te schrijven.

Advertentie
Advertentie
Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.