Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Digitale bewustwording creëert kansen voor Gentse AI-expert

Nicolas Deruytter, oprichter en CEO van ML6, en Julie Scherpenseel, Chief Growth Officer.

ML6 noteerde de voorbije vier jaar een omzetgroei van meer dan 522 procent in België alleen. De geconsolideerde internationale groei bedraagt ruim 800 procent. Goed voor een 16de stek in Deloitte’s Technology Fast 50. De ambitie van de Gentse scale-up? Europees marktleider worden op het vlak van artificiële intelligentie (AI). CEO Nicolas Deruytter heeft daar alle vertrouwen in: ‘Onze expertise en marktbenadering zijn uniek.’

Met bijna honderd werknemers en vestigingen in Gent, Amsterdam, Berlijn en later dit jaar in Zwitserland is ML6 uitgegroeid tot een belangrijke internationale speler op het vlak van machine learning.

De zelflerende oplossingen van het bedrijf kennen zeer diverse toepassingen. Een greep uit het aanbod: ze stellen concrete acties voor aan commerciële medewerkers om efficiënter te verkopen, analyseren en verwerken autonoom administratieve documenten, detecteren witwaspraktijken voor de financiële sector, genereren contractuele clausules en optimaliseren productieplanningen.

Advertentie

Concurrentieel voordeel

‘De markten zijn vandaag heel dynamisch, dus moeten onze klanten dat ook zijn. Het strategisch, efficiënt en snel inzetten van nieuwe technologieën is cruciaal voor organisaties om relevant te blijven’, zegt Chief Growth Officer Julie Scherpenseel. ‘Wij helpen bedrijven AI aan te wenden om concurrentievoordeel te behalen door de juiste expertise te brengen op het juiste moment.’

De juiste timing, mensen en positieve impact op bedrijven zijn de redenen van onze snelle groei.

Nicolas Deruytter
oprichter en CEO van ML6

ML6 werkt nauw samen met klanten die een inhaalbeweging willen maken op het vlak van technologie en innovatie. Het bedrijf helpt ze bepalen waar AI-technologie het best ingezet kan worden in lijn met hun bedrijfsstrategie en begeleid hen in het maken van toekomstgerichte technologische keuzes met betrekking tot data en de cloud.

‘Wij helpen ook met de ontwikkeling van oplossingen waarvoor de diepgaande expertise niet intern beschikbaar is. Dankzij die inzichten kunnen organisaties sneller resultaten boeken’, zegt Nicolas Deruytter. Belfius, GSK, Pfizer, Randstad, MediaMarkt, TVH en ASML zijn enkele van de honderden klanten waarvoor ML6 maatoplossingen creëert.

Unieke expertise

Waarmee ML6 het verschil maakt op de AI-markt? ‘We beschikken over technologisch toptalent en over een unieke domeinkennis’, zegt Julie Scherpenseel.

Advertentie

‘Die kennis hebben we sinds onze oprichting in 2012 opgebouwd door ons echt te verdiepen in de materie en door nauw samen te werken met grote namen uit bijvoorbeeld de financiële en de gezondheidssector.’

ML6 zet ook sterk in op research en onderzoek. Verschillende medewerkers verzamelen non-stop internationale papers en zetten de resultaten daarvan om in bruikbare computercode. ‘Door onze schaal en snelle groei, hebben we onze expertise en ervaring in heel wat domeinen kunnen uitbouwen waardoor we sneller en verder kunnen gaan dan andere providers.’

Goede timing

Die ervaringen en expertise plaatsen het bedrijf vandaag stevig op de kaart. ‘De groei van de voorbije jaren overtreft onze stoutste verwachtingen’, zegt Nicolas Deruytter.

AI mag dan een hype zijn, als de technologie juist wordt toegepast, is het de motor om de bedrijfsstrategie te versterken en concurrentievoordeel te behalen.

Julie Scherpenseel,
Chief Growth Officer bij ML6

‘Verschillende factoren spelen mee. De timing zat juist: we hebben de markt op het juiste moment benaderd. Maar we hebben ook de juiste mensen kunnen rekruteren en aan boord houden. Daarnaast hebben onze producten ook een duidelijke en meetbare impact. Onze klanten kunnen onze meerwaarde in kaart brengen.’

Digitale agenda

Het voorbije jaar was de groeispurt van ML6 iets minder flitsend, door corona uiteraard. ‘Deze crisis remt ons af, maar omdat we in zoveel verschillende sectoren actief zijn, valt onze business gelukkig nooit stil’, zegt Nicolas Deruytter. ‘We namen ook de tijd om ons te organiseren voor een nieuwe fase van groei.’

Bovendien staat digitalisering vandaag bij veel bedrijven hoog op de agenda. ‘Dankzij corona is die markt een stuk volwassener geworden’, zegt Julie Scherpenseel. ‘Daardoor zien wij onze expansie voor de komende jaren extra positief in. Wij positioneren ons als innovatiepartner voor bedrijven in de meest uiteenlopende sectoren. Klanten kunnen met onze AI de markt nog beter benaderen en hun bedrijfsstrategie versterken.’

Advertentie
Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.