De introductie van Vera, een slimme partner voor syndici, heeft de omzet van Keypoint een serieuze boost gegeven. ‘Dit is nog maar de start van de ambitieuze plannen met ons digitale platform’, zegt Jonathan Goderis. Dankzij zijn sterke omzetgroei wint Keypoint voor het derde jaar op rij in de categorie FinTech van Deloitte’s Technology Fast 50.
Keypoint startte in 2018 als een digitaal ecosysteem en herstelnetwerk voor verzekeraars. Later kwam daar gebouwbeheer bij. Het platform kreeg de voorbije maanden een grondige make-over en heeft volgens de oprichters nu een ‘schaalbare architectuur’.
‘Met de introductie van Vera hebben we onze focus verlegd en verscherpt richting professionele syndici. We mikken niet langer op de brede doelgroep van enkele jaren geleden’, zegt Jonathan Goderis, Managing Director bij Keypoint.
Vera checkt offertes
Met de hulp van de slimme assistent Vera kunnen syndici een reeks taken efficiënt en geautomatiseerd uitvoeren. Denk daarbij aan het beheer van technieken in gebouwen en de boekhouding van een VME (Vereniging van mede-eigenaars).
‘Vera registreert via qr-codes ook de aanwezigheden tijdens algemene vergaderingen, koppelt via artificiële intelligentie de juiste technici aan reparaties en onderhoud en controleert zelfs of offertes en bestelbonnen marktconforme prijzen hanteren’, aldus Goderis.
Vera, onze slimme assistent, controleert zelfs of offertes en bestelbonnen marktconforme prijzen hanteren.
Naadloze integratie
‘Vera integreert zich naadloos in de agenda en de mailbox van de syndicus’, verduidelijkt medeoprichter Tijs Corneillie. Keypoint speelt zo onbewust in op het huidige tekort aan syndici, wat nog steeds een knelpuntberoep is.
Syndici die Vera willen ontdekken, kunnen rekenen op een supportteam dat hen leert werken met de assistent. ‘Zo helpen we syndici ook met het importeren van hun data in ons systeem. Noem het gerust een uitgebreide onboarding.’
‘Onze one-stop-shop oplossing is uniek in de markt’, zegt Goderis. ‘Bovendien werken we volledig onafhankelijk. Ons product is geen eigendom van een verzekeringsmaatschappij of syndicus, zoals bij sommige andere aanbieders. De software en functionaliteiten ook ontwikkeld in nauwe samenwerking met syndici.’
We hebben onze doelgroep verkleind. Maar die focus zorgde er wel voor dat we binnen onze niche minder concurrentie hebben en sneller voet aan de grond kregen.
Meer focus, meer omzet
Door de introductie van Vera groeide zowel het klanten- als het personeelsbestand van Keypoint. ‘Met Vera hebben we onze doelgroep eigenlijk kleiner gemaakt’, vertelt Corneillie. ‘Maar die focus zorgde er wel voor dat we binnen onze niche minder concurrentie hebben en sneller voet aan de grond kregen.’
Keypoint telt momenteel 22 medewerkers en heeft een HR-expert ingeschakeld om de personeelsgroei te ondersteunen. ‘We zagen vorige keer al (Keypoint was ook in 2022 en 2023 winnaar in de categorie FinTech) dat het verzilveren van een Fast 50-erkenning een duw in rug was voor onze onderneming. We hopen dat het dit jaar niet anders zal zijn’, besluit Goderis.