Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Funkey groeit razendsnel met uniek platform voor teambuildings

Cobus Van Gheluwe, CEO bij Funkey

Het Belgische Funkey is uitgegroeid tot dé plek voor bedrijven die op zoek zijn naar een leuke teambuilding. De kern van het succes is een digitaal platform dat vraag en aanbod aan mekaar koppelt. Met een omzetgroei van meer dan 700 procent is Funkey de snelste groeier in de categorie Media & Entertainment van Deloitte’s Technology Fast 50.

Funkey brengt meer dan 800 teambuildingactiviteiten samen op één digitaal platform. Bedrijven vinden een activiteit op maat op basis van vier filters: regio, aantal personen, budget en categorie. De categorie bepaalt het type activiteit: van samen schapendrijven tot een city game of een kookworkshop. Funkey biedt, geheel in de tijdsgeest, zelfs duurzame teambuildings aan, zoals samen een fiets bouwen voor Afrika of zelf zeep maken.

De formule is erg succesvol. Op vier jaar tijd is de omzet van de scale-up met 700 procent toegenomen. ‘Bedrijven boekten dit jaar al meer dan 3.000 teambuildings via ons platform. Zo connecteren we meer dan 100.000 collega’s’, zegt Cobus Van Gheluwe, CEO bij Funkey. ‘We bieden overigens meer aan dan enkel de booking. Voor wie dat wilt, regelen we ook overnachtingen, catering of transport.’

Advertentie

Verdienmodel

Corona was een spelbreker voor de teambuilding-business. ‘We hebben toen onze partners moeten overtuigen om ook online activiteiten te bedenken, zoals virtuele proeverijen, escape games en quizzen.’

Bedrijven boekten dit jaar al meer dan 3.000 teambuildings via ons platform. Zo connecteren we meer dan 100.000 collega’s.

Cobus Van Gheluwe
CEO Funkey

Die digitale switch bleek een gouden zet. Ook na de pandemie bleef de vraag naar teambuildings stijgen. ‘Collega’s werken vaker thuis. Dat versterkt de vraag naar andere manieren om de connectie met elkaar te versterken’, zegt Van Gheluwe.

Het verdienmodel van Funkey is eenvoudig en efficiënt. De aanbieders op het platform betalen een commissie. De gebruikers betalen een beperkte servicekost.

Funkey Bizz als groeimotor

De komende jaren verwacht Funkey vooral veel groei van Funkey Bizz, een abonnement voor grote bedrijven. Onder andere Proximus, Argenta en Volvo gebruiken dit vandaag al. ‘Via Funkey Bizz hebben klanten het volledige beheer over hun teambuilding-beleid’, legt Van Gheluwe uit. ‘Ze kunnen onder andere hun budgetten toewijzen, een preselectie maken van activiteiten en boekingen opvolgen. We verwachten hiermee nog meer grote klanten aan te trekken, ook internationaal.’

En er liggen nog toekomstplannen klaar. Naast de internationale expansie focust Funkey ook op efficiëntie en automatisatie. ‘We lanceren binnenkort een nieuw platform dat zowel de interne processen als de klantbeleving zal optimaliseren’, aldus Van Gheluwe.

Advertentie

Artificiële intelligentie speelt daar een belangrijke rol in. ‘Op basis van eerdere boekingen en voorkeuren van klanten zullen we nog betere en meer passende suggesties kunnen geven’, besluit de CEO. ‘We staan klaar om de Europese markt te veroveren.’

Advertentie
Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.