We vragen de vier nieuwe Gold label-bedrijven wat hun succes typeert.
Hoe hebben jullie de uitdagingen van de voorbije twee jaar aangepakt en wat hebben jullie opgestoken van deze crisis?
“Vanaf dag één van de pandemie hebben we maatregelen genomen: een strikt cashmanagement, besparen waar het kon, maar vooral het bijsturen van ons aanbod. We draaiden de knop om van fysieke naar digitale en virtuele evenementen. De belangrijkste win is dat we onze structurele aanpak van de markt versneld op punt hebben gezet. Van klassieke events gingen we naar events met glijdende starturen, van meerdere dagen en digitale alternatieven. Ook onze corporate wellbeing-aanpak is verruimd. We hebben nu een holistisch aanbod voor bedrijven rond fysieke én mentale gezondheid. We bieden merken nu meer dan ooit digitale activatie aan en op mediavlak werken we ‘verticaler’, met een focus op specifieke communities.”
Is diversiteit in jullie teams een driver van succes?
“Als je als bedrijf naar klanten en deelnemers wil inzetten op diversiteit, begint dat altijd met het team erachter. Hoe meer divers dat team is, hoe vanzelfsprekender dit in het aanbod doorsijpelt. Dat merken we al langer omdat we teams in verschillende landen hebben die we steeds meer laten samenwerken. Ook losse medewerkers en leveranciers spelen een grote rol in deze dynamiek. We zijn ook een bewustwordingscampagne gestart onder de naam ‘Bolingo Embracing Diversity’. Met atlete Cynthia Bolingo als boegbeeld tonen we dat diversiteit ons allemaal rijker maakt. Inclusie is overigens nog belangrijker. Door mensen op gelijke voet te laten samenwerken, kunnen we ons aanbod bovendien nog gerichter afstemmen op elke deelnemer of klant.”