We vragen de vier nieuwe Gold labels wat hun succes typeert.
Hoe slaagde u erin om uw medewerkers betrokken te houden in een periode waarin de activiteit van uw bedrijf – het organiseren van beurzen – stillag en welke rol speelt de Easyfairs Academy hierin?
Eric Everard, CEO & Anne Lafère, COO Easyfairs: “Er zijn drie redenen die verklaren waarom onze medewerkers betrokken zijn gebleven bij het bedrijf. We hebben proactief, regelmatig en transparant gecommuniceerd over onze financiële weerbaarheid en ons crisisbeheer. We zijn onze medewerkers blijven opleiden – daar speelde onze Academy een grote rol in – en hebben voortdurend ervaringen uitgewisseld tussen de veertien landen waar we actief zijn. We hebben onze teams ook voortdurend aangemoedigd om zich voor te bereiden op de toekomst, bijvoorbeeld door nieuwe evenementformats te testen. Want elke crisis creëert kansen.”
Wat zijn de belangrijkste veranderingen in uw businessmodel? Hoe hebt u deze keuzes gemaakt en in uw organisatie gedeeld?
“De crisis heeft onze digitale transformatie versneld. We hebben meer dan honderd digitale evenementen georganiseerd en een massa aan formats getest. We hebben veel geleerd uit die experimenten, maar als het op netwerken aankomt, komen fysieke events nog steeds als winnaar uit de bus. Onze missie blijft dezelfde. We willen communities tonen hoe de toekomst van hun industrie eruit zal zien en het contact binnen die communities bevorderen. Door fysieke en digitale evenementen te combineren, kunnen we dat nu het hele jaar doen, in plaats van pakweg één keer per jaar.”