Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. Om hun visie, ideeën en oplossingen te delen met de De Tijd-community. De betrokken partners zijn zelf verantwoordelijk voor de inhoud.
Luxesegment BMW: neusje van de zalm in prestaties én service
Technologie en prestaties, een hoogstaand design en een luxueuze afwerking. De BMW 7 en 8 reeks hebben elk een eigen persoonlijkheid, maar staan allebei voor een ongezien rijplezier. Logisch, want ze zitten met hun snuit al in de toekomst. Exact wat het hogere luxesegment van een wagen verwacht.
De doelgroep van het hogere luxesegment is klein – zo’n 3.000 à 4.000 verkochte wagens per jaar over alle merken heen. Toch is de markt van “onafhankelijke beslissingsnemers” niet te onderschatten. ‘Het gaat om CEO’s, mensen in kaderfuncties bij multinationals en succesvolle ondernemers’, weet Ewoud Van Der Heyden, Marketing Director bij BMW BeLux. ‘Een van nature kritische en veeleisende groep. Als je die kunt overtuigen, dan ben je als merk goed bezig. Het aanbod stuurt de vraag in dit marktsegment. Deze doelgroep wil gerust even wachten op een nieuw model en is niet gebonden aan een specifieke termijn.’
Aandacht voor relaties
‘Als invoerder hebben we weinig impact op het productaanbod van BMW’, zegt Van Der Heyden. ‘Onze toegevoegde waarde is een vlekkeloze dienstverlening. Dankzij ons loyaliteitsprogramma Pure Emotions bouwen we een sterke relatie op met klanten in het luxesegment, die het allerbeste verwachten. Denk bijvoorbeeld aan een vervangwagen op maat, standaard een volledige reiniging bij elk onderhoud, of extraatjes zoals viptickets voor uitverkochte concerten. Intussen is Pure Emotions een community van BMW-luxerijders geworden. En dat toont aan dat het concept werkt.’
Nieuwe 7-reeks voorspelt de toekomst
‘Regelmatig vernieuwen we onze producten. De primeur is altijd voor onze BMW 7 reeks’, vertelt Van Der Heyden. ‘Dat betekent dat innovaties eerst in deze BMW 7 reeks worden toegepast om dan hun weg te vinden naar de andere reeksen. Zo kan je aan de hand van de BMW 7 reeks voorspellen welke innovaties er in de andere modellen komen.’
‘Alle innovaties in de gloednieuwe BMW 7 reeks verhogen het rijcomfort nog meer’, zegt Van Der Heyden overtuigend. ‘We zetten zelfs de eerste stappen richting autonomous driving. Je wagen kan nu al voor korte periodes – maximaal 30 seconden – autonoom rijden. Op die momenten houd je wel het best de handen aan het stuur. En de wagen kan al heel wat zaken alleen. Denk aan remote parking – handig bij krappe parkeerplaatsen – of adaptieve cruisecontrol – heel comfortabel op de snelweg.’
Voor onze community van luxerijders gaan we graag een stap verder.
Nauwe band tussen bestuurder en wagen
‘De communicatie tussen de wagen en de bestuurder verloopt steeds beter’, stelt Van Der Heyden. ‘Vroeger moest je knoppen gebruiken om de auto te vertellen wat je wilde doen. In onze nieuwere modellen zit gesture control. Ook spraaktechnologie vindt steeds meer zijn weg in het BMW gamma. Wie met een 7 Reeks rijdt, kan bijna echt met zijn wagen praten: “Hey BMW, ik heb het koud”. Dat soort technologie vindt later zijn weg naar de rest van het gamma, maar wordt steeds als eerste gelanceerd in de wagens uit het hogere segment van BMW, zoals de 7 Reeks en de 8 Reeks.’
BMW Individual: net zo uniek als zijn bestuurder
‘The power of choice, dat trekken we door tot in de details’, zegt Ewoud Van Der Heyden, Marketing Director bij BMW BeLux. ‘Met BMW Individual geven we klanten de ultieme keuzevrijheid voor het design van hun wagen, binnen en buiten. Ze vullen dat zelf in met hoogwaardige lak in eender welke uitvoering, prachtige houtsoorten, leder, zijde en andere luxematerialen. De designmogelijkheden zijn onbegrensd.’
BMW i3, instappen en de toekomst aan den lijve ondervinden?
Vul de wedstrijdvraag in op www.bmw.be/testritbmwi3 en maak kans op een week rijplezier met de BMW i3.