Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Afl. 3: Van de technische school naar het racecircuit

Deze podcastreeks is opgebouwd als een roadtrip doorheen een halve eeuw geschiedenis van BMW. In de derde aflevering houden Jeroen Lissens en Fanny De Leenheer onder meer pitstops in een technische school in Halle en op het racecircuit van Spa-Francorchamps. ‘Door die mythische bochten scheuren, is een jongensdroom die in vervulling gaat.’

BMW Group Belux stelt regelmatig nieuwe wagens ter beschikking aan scholen, zodat de leerlingen vertrouwd worden met de nieuwste technologie in (elektro)mobiliteit. ‘Hierdoor kunnen we praktijklessen organiseren die optimaal aansluiten bij de noden van de arbeidsmarkt’, verduidelijkt Joni Ghysels, directeur van hetGO! Technisch Atheneum Halle.

Haar school kreeg na een leerlingentraject in het Center for Development in Bornem van BMW Group Belux een wagen uit de BMW 2-serie. ‘Ook voor de motivatie van de leerlingen is het een absolute meerwaarde dat zij in hun praktijklessen kunnen sleutelen aan recente wagens, zo krijgen ze feeling voor hedendaagse auto-innovatie en bouwen ze instant ervaring op.’

Advertentie

Team WRT

Daarna houden we halt op het racecircuit van Spa-Francorchamps. Jeroen Lissens scheurt er achter het stuur van een bombastisch grommende BMW M4 Coupé door de mythische bochten van de bekende racepiste. Naast hem zit Kathleen Schurmans, de co-CEO van Team WRT, dat sinds 2022 BMW internationaal vertegenwoordigt in de autosportwereld.

‘We hebben geen klant-leverancierrelatie met BMW. We zijn volwaardige partners van elkaar’, getuigt ze. ‘Dat gaat veel verder dan races winnen. BMW en Team WRT versterken elkaar op tal van vlakken. Zo werken we ook samen in ESG bijvoorbeeld, waarbij we onze CO2-uitstoot systematisch verkleinen door verregaande inspanningen. Met dat doel voor ogen verhuizen we volgend jaar zelfs onze bedrijfsgebouwen. ’

Advertentie
Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.