Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘Kennis is er om te delen'

Jef Van In, CEO AXA Belgium ©Marco Mertens

Slimme oplossingen rond mobiliteit, milieu en energie: lokale overheden bevinden zich middenin een veranderende wereld. Dat geldt evenzeer voor hun verzekeraar. Wat kunnen zij van elkaar leren?

Verzekeraars zijn interessante partners voor de publieke sector om samen het hoofd te bieden aan maatschappelijke uitdagingen. ‘Vanuit ons métier kunnen we de publieke sector inspireren, en hen tegemoet komen met nieuwe ideeën en diensten. Bovendien kan onze verzekeringsexpertise hen een forse kostenbesparing opleveren. Dus laat de concurrentie spelen binnen het verzekeringswezen, wij staan alvast klaar. Ik zou zeggen; test ons!’, vertelt Jef Van In, CEO van AXA Belgium.

Niet alleen verzekeren

Dat is het resultaat van de innovaties die AXA wereldwijd opzet. AXA is vandaag de enige Belgische verzekeraar met zo’n internationale slagkracht. ‘Al die kennis kunnen we delen met beleidsmakers. En dat kan net zo goed over mobiliteit als over personeelsbeleid gaan’, zegt Jef Van In. ‘We vertellen hun graag hoe wij daar als onderneming mee omgaan, welke interne problematiek wij ervaren en wat daar mogelijke oplossingen voor zijn. Kennis is er om te delen.’

Advertentie

Autonomie, zelfsturing en een moderne verloning staan daarbij centraal.

Jef Van IN
CEO AXA Belgium

Onder andere in de deeleconomie zijn er concrete voorbeelden te vinden van die innovatieve oplossingen. Zo werkt AXA samen met KOWO: een app die in en rond Brussel mensen koppelt die hetzelfde woon-werktraject afleggen. Ook BlaBlaCar is een partner. Dit platform, dat 25 miljoen leden telt, verbindt bestuurders en passagiers met dezelfde langeafstandsbestemming met elkaar.

‘Daarnaast ontvangen we wekelijks bedrijven en overheidsorganisaties om hen onze nieuwe manier van werken voor te stellen’, aldus de CEO. ‘Autonomie, zelfsturing en een moderne verloning staan daarbij centraal.’

Advertentie
Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.