Het dienstenpakket heet Happy@Home. De diensten worden geleverd door ONS, een netwerk van dienstenorganisaties rond KVLV, dat goed is voor 8.000 werknemers. Het gaat om huishoudhulp, (tuin)klussen of advies over aanpassingen aan de woning bij een mindere mobiliteit. Wie zich aanmeldt voor Happy@Home, krijgt een rechtstreekse contactpersoon bij ONS toegewezen die elke vraag om een dienst binnen de afgesproken termijnen oplost. De aanvragen en het beheer lopen via het onlinezorgplatform Cubigo.
Via een koppeling aan de Cubigo-app regelt KBC alle betalingen. Behalve het jaarlijkse abonnementsgeld van 50 euro, apart te betalen, gelden marktconforme uurprijzen voor de dienstverlening.
Opmerkelijk is dat de dienstverlening alleen openstaat voor klanten van KBC's Life Solutions-verzekeringsproduct, een tak23-beleggingsverzekering. De klant betaalt de diensten ook vanuit de reserve van die tak23. Voor huishoudhulp (poetsen en strijken) kan de klant met dienstencheques betalen. Een tak23 is een levensverzekering die gekoppeld is aan een beleggingsfonds. Er gelden instap- en beheerskosten, naast een verzekeringstaks, en er is geen rendementsgarantie en ook geen kapitaalbescherming.
Happy@Home start als een pilootproject in Vlaams-Brabant en Limburg. Midden 2017 moet de rest van Vlaanderen volgen; voor Wallonië is de zusterbank CBC nog op zoek naar een partner. De drie Vlaamse partners hebben de intentie om het aanbod in de toekomst uit te breiden met bijkomende vormen van dienstverlening aan gezinnen, zoals kinderopvang, oppas voor zieke kinderen of persoonlijke assistentie voor ouderen en zorgbehoevenden. KBC overweegt Happy@Home op termijn aan andere bank- of verzekeringsproducten te koppelen.