Kinepolis group nv - Gewone algemene vergadering van 14 mei 2025

Naamloze Vennootschap - Eeuwfeestlaan 20 - 1020 Brussel - Ondernemingsnummer 0415.928.179 - RPR Brussel (Nederlandstalig)

De raad van bestuur nodigt de aandeelhouders uit om deel te nemen aan de gewone algemene vergadering die zal plaatsvinden op de zetel van Kinepolis Group NV, hierna de "Vennootschap", Eeuwfeestlaan 20, 1020 Brussel op 14 mei 2025 om 10.00 u (CET).

AGENDA VAN DE GEWONE ALGEMENE VERGADERING

Advertentie

De agenda en de voorstellen tot besluit, die, indien nodig, tijdens de vergadering door de raad van bestuur kunnen worden aangevuld en/of gewijzigd, zijn als volgt:

1. Kennisname en bespreking van de jaarverslagen, met inbegrip van de duurzaamheidsinformatie en -verslaggeving, van de raad van bestuur bij de enkelvoudige en geconsolideerde jaarrekening betreffende het boekjaar afgesloten op 31 december 2024 

2. Kennisname en bespreking van het verslag van de commissaris betreffende de enkelvoudige jaarrekening afgesloten op 31 december 2024 en van het verslag van de commissaris betreffende de geconsolideerde jaarrekening afgesloten op 31 december 2024

3. Kennisname, bespreking en goedkeuring van de enkelvoudige jaarrekening betreffende het boekjaar afgesloten op 31 december 2024 met inbegrip van de bestemming van het resultaat

Advertentie

Voorstel tot besluit 

Advertentie

Goedkeuring van de enkelvoudige jaarrekening betreffende het boekjaar afgesloten op 31 december 2024, met inbegrip van de bestemming van het resultaat waaronder de uitkering van een bruto dividend ten bedrage van 0,55 euro per aandeel.

4. Kennisname en bespreking van de geconsolideerde jaarrekening betreffende het boekjaar afgesloten op 31 december 2024

5. Kwijting aan de bestuurders

Voorstel tot besluit 

Kwijting verlenen, bij afzonderlijke stemming, aan ieder van de bestuurders voor de uitoefening van hun mandaat gedurende het boekjaar afgesloten op 31 december 2024.

Advertentie

6. Kwijting aan de commissaris

Voorstel tot besluit

Kwijting verlenen aan de commissaris voor de uitoefening van zijn mandaat gedurende het boekjaar afgesloten op 31 december 2024.

7. Benoeming bestuurders

7.1. Voorstel tot besluit:

Op voorstel van de raad van bestuur, bijgestaan door het benoemings- en remuneratiecomité, wordt MRP Consulting BV, ingeschreven in het rechtspersonenregister van Gent (Dendermonde) onder nummer BE 0644.494.724, met als vaste vertegenwoordiger dhr. Mark Pensaert, benoemd als onafhankelijk bestuurder tot de jaarlijkse algemene vergadering die zal worden gehouden in 2027.

Advertentie

Dhr. Pensaert beschikt over uitgebreide ervaring in de investeringsbanksector. Hij was Chief Executive Officer bij Leonardo & Co. NV, voorzitter van de Investment Banking Division bij Alantra Partners SA en managing director bij Lazard BV. Daarnaast bekleedde hij de functie van CFO bij Interbuild NV, Rombouts NV en de Carestel Group NV. Dhr. Pensaert behaalde een rechtendiploma aan de Universiteit Gent en de Universiteit van Cambridge (St. Catharine College).

De hierboven genoemde bestuurder en zijn vaste vertegenwoordiger voldoen aan de onafhankelijkheidscriteria zoals opgenomen in artikel 7:87 van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen (hierna "WVV") en artikel 3.5 van de Corporate Governance Code 2020. Bovendien heeft de raad geen aanwijzingen van enige elementen die deze onafhankelijkheid in twijfel zouden kunnen trekken.

Dhr. Pensaert is tevens lid van de raad van commissarissen van Rabobank NV, niet-uitvoerend bestuurslid en voorzitter van het auditcomité van Agfa-Gevaert NV, en voorzitter van de raad van commissarissen van De Lage Landen International BV.

7.2. Voorstel tot besluit:

Op voorstel van de raad van bestuur, daarin bijgestaan door het nominatie- en remuneratiecomité, wordt Alchemy Partners BV, ingeschreven in het rechtspersonenregister te Brussel onder het nummer BE 0843.187.742, met als vaste vertegenwoordiger Mevr. Anouk Lagae, benoemd als onafhankelijk bestuurder tot de jaarlijkse algemene vergadering die zal worden gehouden in 2027. Mevr. Lagae heeft uitgebreide ervaring in de consumentengoederensector en heeft verschillende managementfuncties bekleed bij The Coca-Cola Company. Daarnaast was mevr. Lagae Chief Marketing Officer en vervolgens Business Unit President Europa bij de Duvel Moortgat Group. Mevr. Lagae heeft tevens ervaring opgedaan in de HR-dienstverleningssector als Chief Executive Officer bij Accent Jobs.

De hierboven genoemde bestuurder en zijn vaste vertegenwoordiger voldoen aan de onafhankelijkheidscriteria zoals opgenomen in artikel 7:87 van het WVV en artikel 3.5 van de Corporate Governance Code 2020. Bovendien heeft de raad geen aanwijzingen van enige elementen die deze onafhankelijkheid in twijfel zouden kunnen trekken.

Advertentie

Mevr. Lagae is tevens medeoprichter van Muchin United, een vennootschap actief in lyfestyle-geneeskunde,  en is ook onafhankelijk bestuurder en lid van het remuneratiecomité bij Deceuninck NV.

7.3. Kennisname van de splitsing van Lupus AM BV, met als vaste vertegenwoordiger dhr. Jo De Wolf, onafhankelijk bestuurder, ten gevolge waarvan sinds 30 juli 2024 Lupus Asset Management BV, ingeschreven in het rechtspersonenregister te Brussel met als ondernemingsnummer 1.012.049.302 en met als vaste vertegenwoordiger dhr. Jo De Wolf, het onafhankelijk bestuurdersmandaat opneemt.

7.4. Kennisname van het eindigen van de bestuurdersmandaten van Marion Debruyne BV en 4F BV per 14 mei 2025.

8. Kennisname, bespreking en goedkeuring van het remuneratiebeleid

Voorstel tot besluit

Goedkeuring van het remuneratiebeleid in overeenstemming met artikel 7:89/1, §3 van het WVV.

Advertentie

9. Vaststelling bestuurdersvergoedingen

Voorstel tot besluit

De vergoeding voor de raad van bestuur voor het boekjaar 2025 wordt vastgesteld in overeenstemming met de methodiek opgenomen in het  remuneratiebeleid.

10. Kennisname, bespreking en goedkeuring van het remuneratieverslag zoals opgenomen in de verslagen van de raad van bestuur bij de enkelvoudige en geconsolideerde jaarrekening

Voorstel tot besluit

Goedkeuring van het remuneratieverslag zoals opgenomen in de verslagen van de raad van bestuur bij de enkelvoudige en geconsolideerde jaarrekening.

11. Delegatie van bevoegdheden

Voorstel tot besluit

De vergadering verleent volmacht aan ieder lid van de raad van bestuur, evenals aan Mevr. Hilde Herman, woonplaats kiezend op de zetel van de Vennootschap voor deze doeleinden, ieder alleen handelend en met macht van indeplaatsstelling, om alle documenten, instrumenten, handelingen en formaliteiten (op) te stellen, uit te voeren en te ondertekenen en om alle nodige en nuttige instructies te geven om de voorgaande besluiten te implementeren.

TOELATINGSVOORWAARDEN

Enkel de personen die aandeelhouder zijn op de registratiedatum en die cumulatief voldoen aan de voorwaarden opgenomen onder de punten A en B zullen het recht hebben om voormelde vergadering bij te wonen en om er het stemrecht uit te oefenen, namelijk:

A. De boekhoudkundige registratie op 30 april 2025 om 24.00u (CET) (“registratiedatum”) van het aantal aandelen op die datum in het bezit van de betreffende aandeelhouder en waarmee hij/zij wenst deel te nemen aan de vergadering en dit ongeacht het aantal aandelen dat de aandeelhouder in zijn/haar bezit heeft op de dag van de vergadering.

Voor de aandeelhouders op naam zal de registratie resulteren uit de inschrijving in het aandeelhoudersregister van de Vennootschap op de registratiedatum.

Voor de houders van gedematerialiseerde aandelen zal de registratie resulteren uit de inschrijving van die aandelen op de rekeningen van een erkende rekeninghouder of centrale effecten bewaarinstelling op de registratiedatum.

B. De kennisgeving door de aandeelhouder van zijn/haar intentie om deel te nemen aan voormelde vergadering en van het aantal aandelen waarmee hij/zij wenst deel te nemen aan de stemmingen.

Aandeelhouders op naam dienen deze kennisgeving uiterlijk per 8 mei 2025 aan de Vennootschap mee te delen per e-mail aan companysecretary@kinepolis.com of per post ter attentie van Kinepolis Group NV, Juridische Dienst, Moutstraat 132-146, The Office I, 9000 Gent.

De aandeelhouders die zich geldig hebben geregistreerd voor de vergadering verlenen hierdoor hun toestemming om verdere communicatie en eventuele instructies van de Vennootschap of van een door de Vennootschap aangestelde derde, zijnde ABN AMRO Bank NV, op het gebruikte e-mailadres of een ander door hen meegedeeld e-mailadres te ontvangen.

De houders van gedematerialiseerde aandelen dienen uiterlijk per 8 mei 2025 zich (al dan niet door tussenkomst van een financiële tussenpersoon) te registreren op het ABN AMRO Bank NV platform (www.abnamro.com/evoting) teneinde hun wens om deel te nemen aan de vergadering kenbaar te maken.  De erkende rekeninghouder of de centrale effectenbewaarinstelling van de houders van gedematerialiseerde aandelen dienen, uiterlijk op  8 mei 2025, aan ABN AMRO Bank NV (via www.abnamro.com/intermediary) een elektronisch attest te verstrekken, waarin het aantal gedematerialiseerde aandelen dat door de betreffende houder op de registratiedatum gehouden en ter registratie aangemeld wordt en waarvoor de aandeelhouder instructie heeft gegeven om aan de vergadering deel te nemen, is opgenomen. ABN AMRO zal aan de aandeelhouders die zich elektronisch hebben geregistreerd, rechtstreeks of via de betreffende financiële tussenpersoon, een toegangsbewijs zenden.

VOLMACHTEN

Elke aandeelhouder die aan voormelde toelatingsvoorwaarden heeft voldaan, kan zich op voormelde vergadering laten vertegenwoordigen door een volmachthouder. Hiertoe dient gebruik gemaakt te worden van het volmachtformulier dat door de Vennootschap werd opgesteld.

De elektronische volmachten zijn beschikbaar voor de aandeelhouders die zich elektronisch hebben geregistreerd, door gebruik te maken van het platform van ABN AMRO Bank NV (www.abnamro.com/evoting) waar de aandeelhouder een volmacht met steminstructie kan geven via een elektronisch formulier. Deze volmachten dienen uiterlijk per 8 mei 2025 ontvangen te zijn door ABN AMRO Bank NV.

De aandeelhouders op naam dienen gebruik te maken van de volmachtformulieren die door de Vennootschap werden opgesteld en die per e-mail kunnen opgevraagd worden aan companysecretary@kinepolis.com evenals beschikbaar zijn op de webpagina van de Vennootschap: https://corporate.kinepolis.com/nl/investor-relations/algemene-vergadering.

De gedagtekende en ondertekende volmachtformulieren dienen uiterlijk per 8 mei 2025 aan de Vennootschap meegedeeld te zijn, per e-mail aan companysecretary@kinepolis.com of per post ter attentie van Kinepolis Group NV, Juridische Dienst, Moutstraat 132-146, The Office I, 9000 Gent. 

DOCUMENTATIE

De op voormelde vergadering betrekking hebbende documenten en voorstellen tot besluit kunnen vanaf heden geraadpleegd worden op de webpagina van de Vennootschap: https://corporate.kinepolis.com/nl/investor-relations/algemene-vergadering. Gedrukte kopieën van deze documenten kunnen op eenvoudig verzoek kosteloos worden verkregen per e-mail of post.

RECHT OM VRAGEN TE STELLEN

De aandeelhouders die de formaliteiten tot deelname aan de vergadering rechtsgeldig vervuld hebben, kunnen vóór de vergadering schriftelijk vragen stellen aan de raad van bestuur door die uiterlijk op 8 mei 2025 per e-mail aan companysecretary@kinepolis.com te bezorgen. Meer informatie over het recht om vragen te stellen is beschikbaar in het Corporate Governance Charter van de Vennootschap dat beschikbaar is op haar website:  www.kinepolis.com/corporate.

De vragen zullen overeenkomstig de toepasselijke wetgeving tijdens de vergadering behandeld worden.

BIJKOMENDE AGENDAPUNTEN

Eén of meer aandeelhouders die samen minstens 3% van het kapitaal van de Vennootschap bezitten, kunnen onderwerpen aan de agenda van voormelde vergadering toevoegen en/of voorstellen tot besluit indienen met betrekking tot de in de agenda opgenomen of aan de agenda toe te voegen onderwerpen, door een melding per e-mail aan companysecretary@kinepolis.com ter attentie van de raad van bestuur uiterlijk op 22 april 2025. Meer informatie over dit recht is beschikbaar in het Corporate Governance Charter van de Vennootschap dat beschikbaar is op haar  website:  www.kinepolis.com/corporate.

De melding, vergezeld van het bewijs van het vereiste aandeelhouderschap, moet de tekst van de te behandelen onderwerpen en/of de bijhorende voorstellen tot besluit bevatten evenals het e-mailadres waarnaar de Vennootschap het bewijs van ontvangst dient te verzenden.

In voorkomend geval zal de Vennootschap uiterlijk op 29 april 2025 een aangevulde agenda bekendmaken.

PRIVACY

Kinepolis Group NV is verantwoordelijk voor de verwerking van de persoonsgegevens die zij van aandeelhouders en volmachthouders ontvangt in het kader van de algemene vergadering overeenkomstig de toepasselijke wetgeving betreffende gegevensbescherming. Dergelijke gegevens zullen worden gebruikt voor de analyse en het beheer van de aanwezigheids- en stemprocedure met betrekking tot de vergadering en kunnen worden overgedragen aan derden die hierbij bijstand verlenen, zoals ABN AMRO Bank NV. ABN AMRO Bank NV treedt in die hoedanigheid op als gegevensverwerkingsverantwoordelijke en zal de aan haar overgedragen persoonsgegevens verwerken overeenkomstig haar privacybeleid:  https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro/privacy/index.html.

Deze verwerkingen door de Vennootschap zijn noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Het privacybeleid van de Vennootschap is beschikbaar op haar corporate website: https://kinepolis.com/sites/default/files/pdf-attachments/corporate_privacy_beleid_nl.pdf. Aandeelhouders en volmachthouders kunnen verzoeken tot toegang en verbetering van de aan de Vennootschap verstrekte gegevens richten aan  companysecretary@kinepolis.com.

De raad van bestuur

KINEPOLIS GROUP NV

Eeuwfeestlaan 20, 1020 Brussel

www.kinepolis.com/corporate

companysecretary@kinepolis.com