Advertentie

De Tijd en L’Echo lanceren duurzaamheidsawards

De Tijd en L’Echo lanceren als eerste nieuwsmedia hun eigen duurzaamheidsawards voor Belgische ondernemingen. The Changemakers bekroont innovatieve duurzaamheidsoplossingen.

De duurzaamheidsawards krijgen de naam The Changemakers van De Tijd en L’Echo. De awards worden jaarlijks uitgereikt in exclusief partnership met de bank BNP Paribas Fortis. Onder de slagzin ‘30 voor 2030’ selecteert een professionele jury jaarlijks 30 Belgische bedrijven die innovatieve oplossingen bedenken om tegemoet te komen aan de duurzaamheidsdoelstellingen die België en Europa tegen 2030 moeten behalen.

CO2 verminderen in cement, batterijopslag vergroten, waterverbruik drukken bij textielproductie: bedrijven zoeken antwoorden op de duurzaamheidsvraagstukken van deze tijd. Als nieuwsmedia met een hart voor Belgische ondernemingen willen De Tijd en L’Echo meer aandacht schenken aan hoe zij die vraagstukken aanpakken. ‘Oplossingsgericht ondernemen’ is het uitgangspunt waarmee ze bedrijven in de kijker zetten.

Advertentie

'In de hele doemberichtgeving over klimaat en duurzaamheid willen L’Echo en De Tijd tonen hoe onze Belgische bedrijven volop bezig zijn met het oplossen van het immense duurzaamheidsvraagstuk. Als oplossingsgericht medium met een focus op innovatie, vooruitgang en ondernemerschap willen we tonen wat ondernemende en innovatieve geesten kunnen verwezenlijken. Op die manier willen we ons publiek handvaten aanreiken om zelf met duurzaamheid aan de slag te gaan', zegt Peter De Groote, de hoofdredacteur van De Tijd.

Schrijf u in

Maakt u met uw bedrijf het verschil op weg naar een duurzame economie in 2030? Schrijf u hier in om kans te maken op een 'Changemakers'-award.

Advertentie