Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘Onze klanten profiteren mee van onze duurzaamheidsinspanningen’

Voor schoonmaakgroep Care is duurzaamheid meer dan een modewoord. Dat bewijzen het Voka Charter Duurzaam Ondernemen en de nominatie voor de European Cleaning and Hygiene awards.

Sommige bedrijven gebruiken de term ‘duurzaamheid’ nogal gemakkelijk. ‘Nochtans bestaat er een onafhankelijke manier om duurzaamheidsambities te meten,’ zegt Joost Tibosch, CEO van schoonmaakbedrijf Care, ‘het Voka Charter Duurzaam Ondernemen (VCDO). En daar nemen wij, als één van de eerste schoonmaakbedrijven in België, sinds 2019 aan deel.’

Het VCDO is gebaseerd op de duurzaamheidsdoelstellingen (Sustainable Development Goals of SDG’s) die de Verenigde Naties in 2015 vastlegden. ‘Concreet houdt het in dat je jaarlijks minstens tien duurzame acties organiseert, die aansluiten bij de SDG’s.’ Ook vorig jaar kon Care de kaap van tien projecten ronden. ‘Dit maakt ons kanshebber voor een derde certificaat én de titel UN SDG Pioneer’, zegt Tibosch. ‘Care is een voorloper in duurzaam ondernemen’, beaamt Kristien Depraetere van VOKA. ‘Zij verduurzamen hun eigen werking en inspireren ook andere ondernemingen.’

Advertentie

Met onze innovatieve schoonmaakmethode verminderen we het waterverbruik bij onze klanten met 50 procent.

Joost Tibosch
CEO van schoonmaakbedrijf Care

Nominatie

In februari werd het schoonmaakbedrijf ook genomineerd voor de European Cleaning and Hygiene Awards, die in april in Brussel uitgereikt worden. ‘Dankzij ons dossier over duurzaamheid zijn we voor de derde keer op rij genomineerd, als een van de weinige Belgische bedrijven’, legt Tibosch uit.

De duurzaamheidsinvesteringen van Care komen ook zijn klanten ten goede. ‘Hoe meer wij investeren in onze mensen, hoe langer ze bij ons blijven, en dankzij die continuïteit kunnen ze onze klanten beter helpen’, zegt Tibosch. ‘Bovendien verminderen we het waterverbruik bij de klanten met 50 procent dankzij onze innovatieve schoonmaakmethode. Zo helpen wij hen bij het behalen van de SDG’s.’

Advertentie

Advertentie
Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.