Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

'Of laat u uw loodgieter ook de elektriciteit aanleggen?'

©Brightest

Kwaliteitsvolle software zou vanzelfsprekend moeten zijn, maar de realiteit blijkt anders. Daarom werkt softwarespecialist Brightest alleen met topconsultants en –testers. ‘Met slechte software verlies je het vertrouwen – en je klanten.’

Auto’s, smartphones, vliegtuigen, webshops, supplychains, medische toepassingen, ... ze bestaan uit miljoenen lijnen code die geacht worden ‘als vanzelf’ te werken. Als dat niet zo is, resulteert het in schandalen, schadeclaims, grote verliezen en reputatieschade.

Vanaf de start een beroep doen op de juiste expertise bespaart veel tijd en geld.

Pieter
Managing partner bij Brightest

Advertentie

Om dat te vermijden, streeft softwarespecialist Brightest naar duurzame oplossingen en partnerships. ‘We plaatsen onder meer testconsultants, en helpen met het implementeren van automation tools of frameworks, het helder krijgen van QA-strategieën, of het uitstippelen van trainings- en coachingtrajecten’, legt Thomas Peeters, Sales lead bij Brightest, uit. 

Kostprijs van slechte kwaliteit

Of vertrouwt u op uw loodgieter voor uw elektriciteitsplan? ‘Natuurlijk niet, want de extra kosten zijn dan onvermijdelijk: langere doorlooptijd, de elektricien die je alsnog moet optrommelen’, zegt Pieter, managing partner bij Brightest. ‘Waarom stellen we niet dezelfde vraag bij softwareontwikkeling? Een developer is geen tester, en omgekeerd. Vanaf de start een beroep doen op de juiste expertise bespaart veel tijd en geld. Testengineers voorkomen problemen, die initiële kostprijs verdien je méér dan terug.’

Veel bedrijven zijn tijdens de covidpandemie een digitaal inhaalmanoeuvre gestart, weet Pieter. ‘Gebruikers verwachten easy-use, interconnectedness en quick fixes. Continuous delivery en kwaliteit zijn dus primordiaal. Als iets niet naar behoren werkt, wekt dat frustratie en stapt je klant naar de concurrentie. Een duurzaam digitalisatietraject bekom je door first-time-right, gecombineerd met meerwaarde’, besluit Pieter. ‘Zo behoud je je klanten en het vertrouwen.’

Contactgegevens

Advertentie
Advertentie
Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.