Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

ACE Packaging ontwikkelt revolutionaire papieren ‘vensterzak’

Olivier Stappaerts en Dave Stappaerts, Ace Packaging

Voedingsverpakking die in een duurzame maatschappij past, dat is de corebusiness van ACE Packaging. Het bedrijf uit Diest beschikt over wereldpatenten voor vernieuwende, milieuvriendelijke verpakking. Met de 100 procent recycleerbare papieren vensterzak nADA zet het Belgische familiebedrijf wereldwijd de toon.

Overheden en consumenten stellen alsmaar meer eisen in duurzaamheid, recyclage en energiezuinigheid.  ACE Packaging komt op de markt met een milieuvriendelijke, papieren vensterzak, die voor 98 procent uit monomateriaal is vervaardigd. Zowel voor brood, gebak, confiserie, groente en fruit vormt nADA een aantrekkelijk en duurzaam verpakkingsalternatief.

‘We hebben een papieren vensterzak ontworpen die je perfect kan recycleren’

Dave Stappaerts
Ace Packaging
Advertentie

‘Bij een standaard vensterzak lijm je plasticfolie aan het papier met een chemische lijmnaad, nADA bestaat uit één papieren geheel’, legt innovator Dave Stappaerts uit. ‘Tijdens het productieproces wordt het papier op de gewenste zones behandeld waardoor het een transparante look krijgt. Dat heeft een aantal voordelen: je verbruikt minder materiaal en het is een energiebesparend productie -en recyclingproces. De meest optimale recyclage krijg je met monomateriaal, dat de gebruiker eenvoudig kan sorteren. We kunnen hierdoor de plasticvensters verwijderen die het productieproces verstoren en maken een papieren zak die je perfect kan recycleren.’

Afvalberg verkleinen

Meer info?

Advertentie

(+32)13/35 92 00

‘nADA sluit bovendien geen compromissen in kwaliteit of gebruiksgemak’, vult CEO Olivier Stappaerts aan. ‘In de eerste plaats is de zak steviger omdat het aantal lijmnaden tot een minimum beperkt is. Voor de handelaar zijn er eindeloze marketing -en brandingmogelijkheden. De vensters kan je in alle mogelijke aantallen en vormen voorzien in de zak. Horizontaal, verticaal, een of meerdere vensters, een transparant logo, ... Aangezien de zak volledig uit papier bestaat, kan je prints plaatsen tot op het venster.’

‘Deze technologie kunnen we wereldwijd uitrollen waardoor we ons steentje bijdragen om de afvalberg door het gebruik van plastic vensterzakken te verkleinen’, besluit commercieel directeur Kim Verminck.

Advertentie
Advertentie
Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.