Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘Alles is mogelijk binnen het dynamische karakter van onze organisatie'

Bij Consultancy specialist Akkermans & Partners krijgen young potentials alle kansen om hun loopbaan vorm te geven.

Bij Consultancy specialist Akkermans & Partners krijgen young potentials alle kansen om hun loopbaan vorm te geven. De CEO is zelf het levende bewijs dat zowat álles mogelijk is binnen de professionele bedrijfscultuur. 'Ik begon in 2014 als consultant bij deze organisatie.'

De drive en motivatie om de besten in hun vak te worden en blijven: dát zoekt, stimuleert en ontwikkelt Akkermans & Partners bij al zijn medewerkers. Deze specialist levert al meer dan 17 jaar ondersteuning, expertise en advies aan de verzekeringssector, via consulting, outsourcing en softwareoplossingen. ‘Vandaag hebben we meer dan 80 consultants in dienst’, vertelt CEO Sylvie Wymeersch. ‘We bieden hen een plek in een dynamische organisatie die erin geslaagd is om haar familiale karakter te bewaren binnen de bedrijfscultuur. Onze mensen staan centraal bij ons.’

‘Voor young potentials die willen investeren in zichzelf, richtten we de Insurance Talent Academy op.’ - Sylvie Wymeersch, CEO bij Akkermans & Partners
‘Voor young potentials die willen investeren in zichzelf, richtten we de Insurance Talent Academy op.’ - Sylvie Wymeersch, CEO bij Akkermans & Partners
Advertentie

Insurance Talent Academy

Hét pijnpunt aan de start van een carrière is het gebrek aan ervaring. Akkermans & Partners biedt hier een oplossing op maat. Speciaal voor young potentials die willen investeren in zichzelf, richtte Akkermans & Partners dit jaar de Insurance Talent Academy (ITA) op ‘Hiermee maken we jonge talenten wegwijs binnen hun carrièrekeuzes’, verduidelijkt Sylvie Wymeersch. ‘Binnen dat concept werken ze gedurende één jaar vier dagen per week tegen betaling aan een opdracht bij een van onze klanten. Eén dag investeren ze in hun persoonlijke ontwikkeling: zowel inhoudelijk binnen zelf aangegeven interessegebieden, als op vlak van soft skills zoals bijvoorbeeld timemanagement en samenwerken in team.’ Op één jaar tijd ontstaat er zo een stevige basis waar young potentials op meerdere projecten kunnen werken. Door de verschillende ervaringen die ze opdoen gaan ze met een open blik en een waaier aan carrièremogelijkheden hun professionele leven verder tegemoet.

Persoonlijke aanpak

Wie bij het bedrijf aan de slag gaat, krijgt een werkgever die luistert naar zijn talenten, en daar passend en persoonlijk op reageert. ‘Dat is een van de redenen waarom ik voor deze organisatie gekozen heb’, getuigt Davy Van Keymeulen. Hij trad in 2019 bij Akkermans & Partners als verzekeringsconsultant in dienst en groeide sinds april van dit jaar door tot accountmanager. ‘Voordien werkte ik bij een veel groter bedrijf, maar ik merk een duidelijk verschil. Mijn huidige werkgever houdt rekening met mijn persoonlijke ambities en biedt heel wat kansen. Ik voel me hier een waardevolle collega met inbreng.’

ID-KIT
  • Naam: Davy Van Keymeulen
  • Leeftijd: 37
  • Studies: Handelswetenschappen optie internationale betrekkingen
  • Aantal jaren in dienst: +2
  • Huidige functie: Accountmanager
  • Waarom zou je anderen aanraden om bij Akkermans & Partners te komen werken? ‘Je maakt hier deel uit van een warme familie. Mijn werkgever is er op elk moment écht voor mij.’
Advertentie

‘Mijn werkgever luistert naar mijn persoonlijke ambities.’ - Davy van Keymeulen, Accountmanager bij Akkermans & Partners
‘Mijn werkgever luistert naar mijn persoonlijke ambities.’ - Davy van Keymeulen, Accountmanager bij Akkermans & Partners

Jarenlang een gelijkaardig takenpakket uitvoeren, behoorde niet tot zijn persoonlijke ambities. ‘Van een werkgever verlang ik dat hij mij uitdaagt en scherp houdt. Ik heb nu echt het gevoel dat ik mijn kennis en expertise niet als eindpunt, maar als basis gebruik om verder te bouwen. Ik krijg hier volop ontwikkelingsmogelijkheden.’

Grenzeloze carrièrekansen

CEO Sylvie Wymeersch is het levende bewijs van die carrièrekansen. In 2014 trad deze young potential voltijds in dienst als consultant. Nadien groeide ze door tot accountmanager en was ze onder meer verantwoordelijk voor de plaatsing van consultants bij makelaars, verzekeraars en andere bedrijven. Later werd ze businessmanager. Vandaag leidt ze al twee jaar de Belgische divisie van het bedrijf als operationeel directeur. ‘Ik vind het belangrijk dat mensen vanuit het veld de mogelijkheid krijgen om intern door te groeien of hun takenpakket uit te breiden en af te wisselen’, vertelt de CEO.

‘Om die redenen organiseren we om de vier tot zes weken ook opvolggesprekken met onze mensen, om te polsen naar hun persoonlijke noden.’ Zo worden consultants niet alleen begeleid binnen de projecten en de opdrachten waar ze met een gezonde dosis zelfstandigheid aan werken, maar krijgen ze ook een-op-een-assistentie van een persoonlijke loopbaancoach. ‘Er kan ook gereageerd worden op vragen, ambities en zelfs bepaalde problemen binnen de privésfeer.’

Open dialoog

De organisatie vindt een transparante, open communicatie zeer belangrijk. ‘Wij staan open voor constructieve feedback’, vertelt Sylvie Wymeersch. ‘Iedereen kan bij ons een element of aanpak aankaarten die volgens hem of haar efficiënter of eenvoudiger kan. Wij moedigen dergelijke constructieve feedback zelfs aan.’ Ondernemerschap met een open communicatie die talenten ondersteunt, versterkt het bedrijf, klinkt het. En een sterker bedrijf vertaalt zich naar een sterkere werkgever.

Ook dat is een aspect dat Davy Van Keymeulen apprecieert bij Akkermans & Partners. ‘Ik voel me hier echt thuis. De uitdaging die ik nodig had, heb ik nu gevonden.’ Ook de verantwoordelijkheden van zijn job geven hem erg veel voldoening. ‘Voorheen deed ik beheersmatig werk. Nu ligt de focus meer op People management: het opvolgen en deels coachen van consultants’, besluit Davy Van Keymeulen. ‘Ook het commercieel contact met opdrachtgevers behoort tot het diverse takenpakket. Die afwisseling vind ik écht een luxe.’

Advertentie
Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.