De Cronos Groep lanceert het platform Kooplokaalensteun.be. ‘Hierop hebben we al onze Belgische klanten met een B2C-webshop samengebracht’, vertellen initiatiefnemers Ilse Van Geenhoven van De Cronos Groep en Evelyne Dhaenens van Xplore Group. ‘Met het platform willen we helpen om zo veel mogelijk Belgisch te kopen.’
Naar aanleiding van de noodkreet van Belgische retail CEO’s en lokale handelaars en ondernemers, heeft ook de Cronos Groep niet stilgezeten. ‘Met de lancering van de website www.kooplokaalensteun.be bundelen we heel wat lokale retailers en handelaars met een B2C webshop en zetten we kracht bij bij eerdere initiatieven rond ‘koop Belgisch’, vertelt Ilse Van Geenhoven van de Cronos Groep. ‘Want uit cijfers blijkt dat 78% van de Vlamingen op buitenlandse webshops koopt, terwijl 65% daarvan denkt lokaal te kopen. Met het platform willen we helpen om zo veel mogelijk Belgisch te kopen.’
Meer dan 7.000 medewerkers
‘Uit cijfers blijkt dat 78% van de Vlamingen op buitenlandse webshops koopt, terwijl 65% daarvan denkt lokaal te kopen’
‘Vanuit onze community met meer dan 7.000 medewerkers willen we ook de verdere sensibilisering vergroten om Belgisch te blijven kopen. Dit doen we door aan al onze medewerkers te vragen om dit initiatief zoveel mogelijk te delen met familie en vrienden, alsook favoriete Belgische webshops met invulkaartjes te steunen en te posten op Facebook en Instagram met hashtags #ikkoopbelgisch #kooplokaal #blijfinuwkot. We hopen met deze campagne een blijvende ‘Kooplokaalensteun’ kettingreactie teweeg te brengen.’
Op deze hub zet Mediafin, de uitgever van De Tijd, initiatieven van ondernemers om andere ondernemers te helpen in de kijker. De teksten en foto’s worden ingediend door de initiatiefnemers zelf en worden gepubliceerd buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van De Tijd. Uw hulp aan andere ondernemingen ook op deze hub? Stel uw project voor op tijd.be/standup