Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Zeg ‘Merci België' om de solidariteit tegen COVID-19 te vieren

Zowel bedrijven als particulieren worden hard getroffen door het coronavirus in België. Om de solidariteit die leeft in het land tegen het coronavirus te vieren, heeft het bureau OMcollective het internetplatform "Merci België - Merci Belgique" gelanceerd.

De coronacrisis heeft een enorme impact, vooral op de Belgische economie en bedrijven. Zowel de kleine zelfstandigen alsook de gevestigde waarden worden getroffen. Ze maken een erg onzekere periode mee, want wat zal de impact van deze crisis zijn op het personeel, de klanten en de financiële gezondheid van hun bedrijf?

‘Het is duidelijk dat wij met z’n allen willen helpen in deze periode van onzekerheid’, zegt het digitale marketingbureau OMcollective. ‘Bijvoorbeeld door bedrijven te steunen die bijdragen aan het welzijn van ons land, om sterker uit deze crisis te komen. Op die manier brengen we een glimlach op het gezicht van deze ondernemingen in België. Een prachtig gebaar in deze onzekere tijden. Zo kunnen we sneller weer opstaan, aan het werk gaan en onze economie weer op de rails zetten.’

Advertentie

Ook hulp voor particulieren

Maar niet alleen ondernemingen worden geraakt. ‘Ook individuen en organisaties zien hun wereld plots drastisch veranderen. En dan komt het warme hart van de Belg tevoorschijn. Of je nu mondmaskers naait, belt of brieven schrijft aan ouderen, vrijwilligerswerk doet, je buren een handje helpt, een knuffelbeer voor je raam plaatst: elk klein initiatief betekent zoveel voor degenen die je helpt. Hoe moeilijk we het momenteel hebben, wij Belgen tonen op momenten zoals deze dat echte solidariteit ertoe doet.’

‘De solidariteit in de strijd tegen COVID-19 inspireerde OMcollective om een ‘Merci België’ campagne te lanceren, met verhalen, bedankberichten en een webshop.’

Al die solidariteit inspireerde OMcollective om een ‘Merci België – Merci Belgique’ campagne en platform uit de grond te stampen. Het bedrijf krijgt daarvoor de volledige ondersteuning van Comeos, de vereniging die de belangen van de Belgische handel en diensten vertegenwoordigt en behartigt. ‘Daarom verdient iedereen die ook maar iets van bijdrage levert, hoe klein ook, een dikke merci! We mogen trots zijn op wat we al hebben bereikt samen. Samen houden we de moed erin en zetten we door. Tous ensemble!’

Wil je ook dit initiatief steunen? Lees op het platform ‘Merci België’ de verhalen en bedankberichten van zowel ondernemers als initiatiefnemers. Wil je ook een financiële bijdrage leveren? In de webshop kan je leuke ‘Merci België’ merchandise kopen. ‘Met de opbrengst worden via Digital For Youth laptops geschonken aan leerlingen in het middelbaar onderwijs die thuis geen computer hebben.’

‘Lock Down? Stand Up!’

Op deze hub zet Mediafin, de uitgever van De Tijd, initiatieven van ondernemers om andere ondernemers te helpen in de kijker. De teksten en foto’s worden ingediend door de initiatiefnemers zelf en worden gepubliceerd buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van De Tijd. Uw hulp aan andere ondernemingen ook op deze hub? Stel uw project voor op tijd.be/standup

Advertentie
Advertentie
Lees verder
Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.