Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘Ondernemers, Com uit uw kot !'

De coronacrisis kost de Belgische economie elke week 2,4 miljard euro. Het zijn moeilijke tijden voor ondernemers. Ze staan voor een pak uitdagingen en zitten met heel wat vragen. Veel vragen gaan over hoe bedrijven momenteel het best kunnen communiceren met hun klanten en medewerkers, en over welke marketing vandaag nuttig en wenselijk is.

KIXX | Strategy in communication, een strategisch marketing- en communicatiebureau, wil dan ook de ondernemers inspireren en adviseren. Daarom lanceert het bedrijf een nieuw online platform: www.comuituwkot.be. ‘Het zijn moeilijke tijden voor de ondernemingswereld. We willen alle collega-bedrijfsleiders een hart onder de riem steken. We doen dat door onze eigen expertise aan te reiken via het nieuwe platform www.comuituwkot.be. Daar geven we hen tips over communicatie en marketing, brengen hen in contact met andere ondernemers en tonen inspirerende voorbeelden van collega’s’, vertelt Mark Caelenberghe, CEO van KIXX | Strategy in communication.

Een platform voor en door ondernemers

Advertentie

‘We merken dat er heel veel sympathie is tussen ondernemers, over sectoren heen. Dat is ook het mooie aan ons platform. Iedereen wil iets bijdragen en deelt graag z’n crisisaanpak.’

Mark Caelenberghe
CEO van KIXX | Strategy in communication

De economie krijgt fikse klappen. Daarom moeten ondernemers nu – figuurlijk – uit hun kot komen. ‘Com uit uw kot werd opgezet voor en door ondernemers. We vragen daarom ook dat ondernemers hun verhaal met ons delen. In de vorm van een vlog, blog, e-mail, … We willen zoveel mogelijk verhalen en inzichten geven aan bedrijfsleiders, met een focus op hoe je vandaag het best communiceert’, gaat Mark Caelenberghe verder. ‘We merken trouwens dat er heel veel sympathie is tussen ondernemers, over sectoren heen. Dat is ook het mooie eraan. Iedereen wil iets bijdragen en deelt graag z’n crisisaanpak. Niemand staat er alleen voor, samen vechten we tegen corona. Samen communiceren we vanuit ons kot.’

Philip Inghelbrecht, oprichter van Shazam en afkomstig uit Zedelgem, nam bijvoorbeeld al een videoboodschap op vanuit de Verenigde Staten, die zwaar getroffen zijn door het coronavirus. En ook Toon Bossuyt, CEO van Colora, communiceerde vanuit zijn kot: ‘De coronacrisis heeft de Belgische ondernemerswereld grondig door elkaar geschud. Ook onze verfwinkels moesten tijdelijk sluiten. We halen nu volop onze creativiteit boven om het omzetverlies zoveel mogelijk binnen de perken te houden.’

Nu al bouwen aan de toekomst

Voor meer informatie kunt u terecht bij Mark Caelenberghe mark@kixx-concept.be, 0477 06 98 12.

Aan alle crisissen komt er een eind, maar daar hoeven we niet op te wachten. Mark Caelenberghe: ‘Hopelijk ligt corona snel achter ons en kunnen alle bedrijven de draad weer oppikken. Dat kan op twee verschillende manieren: ofwel meet je dan de ravage op en kijk je hoe je die crisis weer te boven komt. Ofwel onderneem je nu al actie om verder te bouwen aan de toekomst van je organisatie. De naam ‘Com uit uw kot’ windt er in dat opzicht geen doekjes om: ‘communiceer nu, vanuit uw kot!’.’

Elke ondernemer kan zijn of haar verhaal delen via www.comuituwkot.be.

Advertentie
‘Lock Down? Stand Up!’

Op deze hub zet Mediafin, de uitgever van De Tijd, initiatieven van ondernemers om andere ondernemers te helpen in de kijker. De teksten en foto’s worden ingediend door de initiatiefnemers zelf en worden gepubliceerd buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van De Tijd. Uw hulp aan andere ondernemingen ook op deze hub? Stel uw project voor op tijd.be/standup

Advertentie
Lees verder
Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.