‘Crisissen zijn uitdagingen’, vindt David Bintein van Starring Jane. ‘Wie als eerste met doeltreffende maatregelen op de proppen komt, heeft een streepje voor op de concurrentie.’ Om kmo’s te helpen bij dit denkwerk, zette het Gentse full service digital agency een eigen hotline op.
‘Veel kmo’s zitten met de handen in het haar, weten niet goed hoe ze de crisis nu moeten aanpakken en hoe ze kunnen anticiperen op het na-coronatijdperk’, zegt David Bintein van Starring Jane. ‘Maar wie nu op tijd schakelt, komt straks sneller de bocht uit.’ Daarom heeft het Gentse full service digital agency de ‘Jane’s Hotline’ opgestart: een taskforce van zeven ervaren digitals die zelf ook van thuis uit werken.
Digitaal advies
‘Kmo’s kunnen er gratis digitaal advies bekomen, zelfs zonder klant te zijn. In quarantaine is digitalisering belangrijker dan ooit en we kunnen best wat cruciale knowhow over digitale hulpmiddelen delen. Nu de meeste werknemers georganiseerd zijn op telewerken en conference calls, is het voor werkgevers tijd om grondig na te denken over wat nu echt belangrijk is voor hun business en hoe ze toch nog extra omzet kunnen genereren via digitale weg.’
‘Ondernemers zitten met vragen over hun online marketingstrategie. Moet die nu aangepast worden hun potentiële klanten veel meer tijd online doorbrengen? Moeten budgetten anders worden verdeeld, en hoe vertaalt zich die aanpak?’
Online marketingstrategie
‘Zo zitten ze wellicht met vragen over hun online marketingstrategie. Moet die aangepast worden nu hun potentiële klanten veel meer tijd online doorbrengen? Moeten budgetten anders worden verdeeld, en hoe vertaalt zich die aanpak? Hoe kan de online verkoop gestimuleerd worden nu de fysieke winkel gesloten is? Zijn er kansen of opportuniteiten die niet benut worden? Kan het telewerken van de medewerkers nog vlotter? Digitalisering is alvast cruciaal want digitaal is waar velen momenteel op overleven.’
Streepje voor
‘Crisissen zijn uitdagingen’, vervolgt Bintein. ‘De kunst is om als bedrijf in te spelen op deze nieuwe situatie. Geef je doelpubliek waar ze momenteel nood aan hebben. Wie als eerste met doeltreffende maatregelen op de proppen komt, heeft een streepje voor op de concurrentie.’
Op deze hub zet Mediafin, de uitgever van De Tijd, initiatieven van ondernemers om andere ondernemers te helpen in de kijker. De teksten en foto’s worden ingediend door de initiatiefnemers zelf en worden gepubliceerd buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van De Tijd. Uw hulp aan andere ondernemingen ook op deze hub? Stel uw project voor op tijd.be/standup