Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Groepsaankoop energie doneert aan het Rode Kruis

Het Belgische Rode Kruis komt financiële middelen tekort om Covid-19 te bestrijden. Wikipower besloot een solidariteitsactie op touw te zetten: #wikisolidarity. Als de campagne slaagt, belooft de Luikse onderneming tot 30.000 euro over te maken aan de organisatie, zodat die meer medisch materiaal kan aankopen.

We maken ons allemaal zorgen over de gezondheidscrisis die ons land nu in de ban houdt. Naast de zware gevolgen voor de volksgezondheid heeft deze situatie ook een enorme financiële impact, voor de bevolking, de ziekenhuizen, de ondernemingen en de handel. Precies daarom komt Wikipower nu voor de dag met het initiatief #wikisolidarity, een solidaire 'win-win-win'-actie.

1 euro voor het Belgische Rode Kruis

Advertentie

‘Bij iedere inschrijving voor de groepsaankoop van elektriciteit en gas, zal het bedrijf 1 euro overmaken aan het Belgische Rode Kruis’, vertelt Julien Dethier, Project Manager bij Wikipower. ‘Ook onze dienst voor de vergelijking van prijzen - Energie-Vergelijker.be - neemt deel aan de actie en stort 2 euro voor iedere verandering van energieleverancier via onze website.’

Terugwerkende kracht

‘Bij iedere inschrijving voor de groepsaankoop van elektriciteit en gas, maken we 1 euro over aan het Belgische Rode Kruis’

Julien Dethier
Project Manager bij Wikipower

Na afloop van de inschrijvingsperiode van de groepsaankoop, die eindigt op 26 april 2020 om middernacht, hoopt Wikipower 20.000 tot 30.000 euro te kunnen schenken. ‘We zetten de actie met terugwerkende kracht op en tellen de inschrijvingen vanaf de eerste dag van de lockdown. Momenteel zitten we dan aan 11.500 inschrijvingen. Dat betekent dat we nu al een schenking van 11.500 euro kunnen doen.’

‘Lock Down? Stand Up!’

Op deze hub zet Mediafin, de uitgever van De Tijd, initiatieven van ondernemers om andere ondernemers te helpen in de kijker. De teksten en foto’s worden ingediend door de initiatiefnemers zelf en worden gepubliceerd buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van De Tijd. Uw hulp aan andere ondernemingen ook op deze hub? Stel uw project voor op tijd.be/standup

Advertentie

Advertentie
Lees verder
Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.