De huidige ontwikkelingen kunnen uitdagend zijn voor ondernemers en zelfstandigen. Google Digitaal Atelier biedt daarom nu gratis online groepscoaching met gelijkgestemde ondernemers uit de horeca en de verkoop aan om bedrijven op weg te helpen met hun vindbaarheid op het internet of met het opstarten van een webshop.
‘Heel wat kmo’s zijn zwaar getroffen door de coronacrisis. Om hen een duwtje in de rug te geven bieden we vanaf nu collectieve coachingsessies aan, waarin we telkens focussen op een specifieke industrie die het op dit moment zwaar te verduren heeft.’
‘Zo beginnen we bijvoorbeeld met speciale sessies voor horecaondernemers en handelaars. In deze sessie van een uur worden zij – samen met anderen uit dezelfde branche – begeleid door een van de Google Digitaal Atelier experts. Het doel van de sessie is om hen te inspireren met voorbeelden van andere ondernemers uit hun branche’, aldus Fleur van Sambeeck, programmamanager van Google Digitaal Atelier.’
Interactieve sessie
‘Heel wat kmo’s zijn zwaar getroffen door de coronacrisis. Om hen een duwtje in de rug te geven biedt Google Digitaal Atelier vanaf nu collectieve coachingsessies aan.’
De groepscoaching start met het aanleren van een inspirationele tool die de ondernemer kan helpen om tot een innovatieve aanpak te komen voor zijn bedrijf tijdens deze uitdagende tijden. ‘Daarna concentreren we ons op de specifieke uitdagingen en kansen waarmee de sector nu te maken krijgt. We houden de groep klein (maximum 10 deelnemers) zodat de sessie echt interactief blijft.’
Inschrijven kan via g.co/digitaalatelier voor de Nederlandstalige webinars en coachingsessies en via g.co/atelierdigitalbe voor het Franstalige en Engelstalige equivalent.
Daarnaast biedt Google Digitaal Atelier ook een dertigtal interactieve webinars aan over onderwerpen zoals SEO, sociale media en e-mailmarketing. Zelfs voor ‘soft skill’ topics als design thinking, afstandswerken en het coachen van een team kunnen de ondernemers hier terecht. Mocht de ondernemer na de webinars en groepscoaching er toch nog niet helemaal uit zijn, kan hij zich ook inschrijven voor een gratis één-op-één consultatie met een van de Google Digitaal Atelier experts.
Op deze hub zet Mediafin, de uitgever van De Tijd, initiatieven van ondernemers om andere ondernemers te helpen in de kijker. De teksten en foto’s worden ingediend door de initiatiefnemers zelf en worden gepubliceerd buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van De Tijd. Uw hulp aan andere ondernemingen ook op deze hub? Stel uw project voor op tijd.be/standup