Renovive overbrugt de huidige kloof tussen de fysieke toonzaal en een online aankoop. Founder Jérémie Dejonghe ontwikkelde een platform dat lokale verkooppunten uit de interieur- en afwerkingssector een digitale toonzaal geeft en hun online zichtbaarheid optimaliseert. Nu de nood naar digitalisering het grootst is, stelt hij die overstap en zijn diensten gratis ter beschikking tot het einde van de crisismaatregelen.
Tijdens de coronacrisis hebben lokale verkooppunten van interieurs en bouwmaterialen geen klanten kunnen ontvangen in hun toonzalen, die dikwijls hun enige verkoopkanaal zijn. Bovendien heeft deze periode nieuwe trends en noden op de markt extra in de verf gezet: online shoppen is de nieuwe norm. Daar komen de handelaars echter voor een vraagstuk te staan. Een goede online webwinkel vereist net als een mooie toonzaal een stevige investering, maar klanten vertrouwen voor bepaalde producten eerder op een bezoek aan de toonzaal om de look en feel van de materialen te kunnen ervaren.
Uit eigen onderzoek stelden ze bij Renovive vast dat tot 90% van de toonzalen uit de interieur- en afwerkingssector hun aanbod uit de toonzaal slechts heel beperkt of helemaal niet online tonen. De ondernemers stoten steevast op hindernissen. De beschikbare e-commerce oplossingen zijn niet geschikt voor de sector en het kost enorm veel tijd, kennis en investeringen om zelf het hele aanbod op een kwalitatieve manier te digitaliseren. Zo lopen de ondernemers momenteel klanten mis.
Renovive is een inspirationeel e-commerce platform voor lokale toonzalen in de interieur- en afwerkingssector. Dat houdt in dat ondernemers kunnen rekenen op een online showroom die de klanten inspireert en informeert, waarna ze tot aankoop kunnen overgaan. Lokale handelaars uit de interieur- en afwerkingssector kunnen nu gratis beroep doen op Renovive en de overstap maken naar een geoptimaliseerde online aanwezigheid.
Meer info op www.renovive.net