Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Actieplatform steunt lokale handelaars

Esign, een digitaal bureau uit Gent lanceert een actieplatform om lokale handelaars te steunen. Gebruikers vinden er een overzicht van aanbiedingen en speciale deals van handelaars in de buurt. ‘Op die manier krijgen Belgische consumenten de kans een dierbare zonder fysiek contact te verrassen of zichzelf een plezier te doen, terwijl lokale handelaars online een extra medium krijgen in deze moeilijke periode.’

Net als in andere landen moesten in België talloze winkels en bedrijven de deuren sluiten en hun evenementen annuleren. Maar niet alle handelaars hebben online voldoende ervaring waar ze op terug kunnen vallen. Vooral kleine Belgische handelaars hebben te lijden onder de maatregelen vanwege het coronavirus. Om te vermijden dat de grote (buitenlandse) spelers van online shopping het roer overnemen, ontwikkelde digitaal bureau Esign de website #lovefromquarantine. ‘Gebruikers vinden er een overzicht van aanbiedingen en speciale deals van handelaars in de buurt. Daarnaast is er een inspiratiefeed met cadeaus die je kan laten leveren of met activiteiten om het isolement voor iedereen in quarantaine aangenamer te maken.’

Veelzijdig aanbod

Advertentie

‘Om te vermijden dat de grote buitenlandse spelers van online shopping het roer overnemen, ontwikkelden we actieplatform voor lokale handelaars’

Het aanbod is veelzijdig: van een boeket bloemen of een verwenpakket, een online cadeaubon voor een restaurant, tot een pakketje wijn of een doos chocolade. Belgische webshops kunnen daarnaast acties zoals kortingen, gratis verzendingen of online cadeaubonnen op het platform communiceren. ‘Op die manier krijgen Belgische consumenten de kans een dierbare zonder fysiek contact te verrassen of zichzelf een plezier te doen, terwijl lokale handelaars online een extra medium krijgen in deze moeilijke periode.’

Hoe werkt het?

Handelaars kunnen zich registreren op de website www.lovefromquarantine.be en al hun acties delen met mensen uit de buurt. Daarnaast kunnen buurtbewoners online hun winkelmandje vullen met producten of diensten van die lokale ondernemingen. ‘Met de hashtag #lovefromquarantine kunnen berichten gedeeld worden op sociale media. We dringen er wel uitdrukkelijk op aan dat alle transacties en leveringen contactloos gebeuren en volgens de richtlijnen van de officiële instanties.’

‘Lock Down? Stand Up!’

Op deze hub zet Mediafin, de uitgever van De Tijd, initiatieven van ondernemers om andere ondernemers te helpen in de kijker. De teksten en foto’s worden ingediend door de initiatiefnemers zelf en worden gepubliceerd buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van De Tijd. Uw hulp aan andere ondernemingen ook op deze hub? Stel uw project voor op tijd.be/standup

Advertentie

Advertentie
Lees verder
Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.