Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

De start-upmentaliteit van een internationale consultant

©Antonin Weber / Hanslucas

Het EY Experience Lab in Parijs stuurt een wereldwijd netwerk van Data Scientists, Cyber Experts en Digital Creative Technologists aan. Zij slaan de handen in elkaar om digitale innovatie te stimuleren.

Sinds december vorig jaar werkt het Experience Lab aan technologie die ook uw toekomst zal bepalen. Blockchain, geofinanciële analyse, cyberassessment en augmented reality zijn maar een paar voorbeelden. Het lab werkt vanuit één centrale, sterk beveiligde ruimte in Parijs en is volledig gewijd aan R&D, innovatie, cocreatie en het ontwerp van digitale oplossingen.

Dat gebeurt met een zeer multidisciplinair team, dat bestaat uit 60 voltijdse R&D-medewerkers en meer dan 400 medewerkers die gespecialiseerd zijn in digitale transformatie. Daar zijn 200 Data Scientists bij, onder meer gespecialiseerd in datavisualisatie en artificiële intelligentie, en 120 Cyber Experts die focussen op veiligheid, technologie en datamanagement. Tot slot houden 100 Digital Creative Technologists zich bezig met technologie als blockchain, Internet of Things, robotica, augmented reality, user experience en user interface design en de ontwikkeling van digitale apps.

Advertentie

Het lab werkt niet geïsoleerd, maar is ingebed in een netwerk van innovatie. Het werkt volop samen met partners uit de academische wereld, met start-ups, incubators en met leiders uit de ITwereld en denktanks. Om niet afhankelijk te zijn van externe aanbieders, kiest EY er resoluut voor om zijn eigen digitale toepassingen te ontwikkelen.

‘We willen absoluut zelf de technische en wetenschappelijke digitale spitstechnologie beheersen. Dat moet ons in staat stellen onze diensten te laten evolueren, om op de noden van de klanten te anticiperen’, zegt Xavier de Boissieu, hoofd van het nieuwe lab. ‘De grootste uitdaging? Een start-upmentaliteit creëren in het universum van een internationale consultant. We zijn, denk ik, goed op weg.’ 

©Antonin Weber / Hanslucas

Advertentie
Lees verder
Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.