Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

'De voorpagina van een krant halen is magisch'

Sara Vercauteren en Erik Leureys ©bepublic

Podcast Geen Commentaar - Sara Vercauteren interviewt Eric Laureys, woordvoerder bij VOKA: “Lunchen is en blijft ontzettend belangrijk om goede relaties op te bouwen.”

Eric Laureys is woordvoerder bij werkgeversorganisatie VOKA. Hij startte zijn loopbaan als journalist en werkte ook achter de schermen van de politiek.

Advertentie

“Van journalist naar woordvoerder in de politiek was wel een interessante ervaring. De politieke wereld vind ik boeiend. En toen ik er ging werken was het echt alsof het doek opent en je de coulissen ziet.”

Eric houdt ervan om persoonlijke relaties op te bouwen. “Lunchen is en blijft ontzettend belangrijk om goede relaties op te bouwen. Ik probeer onze algemeen directeur ook regelmatig mee te nemen naar zo’n lunches. Niet alleen die met journalisten, maar ook die met opinion leaders bijvoorbeeld. Zij zetten namelijk mee de toon.”

VOKA slaagt er vaak in om snel met standpunten te komen en er heel wat media aandacht voor te krijgen. Eric legt uit hoe dat komt: “Elke maandagochtend hebben we een overleg met de woordvoerder, CEO, directeurs. We bekijken dan wat er in de komende week relevant kan zijn en we bereiden daarover al proactief wat standpunten voor. Zo zijn we vaak eerst met onze reactie.”

Sara Vercauteren, managing director Bepublic Group: “Ik leerde Eric kennen als een uiterst professionele woordvoerder die misschien niet vaak in beeld komt, maar achter de schermen aan veel touwtjes trekt. De natuurlijke manier waarop hij met journalisten afspreekt en omgaat en zijn proactiviteit maken dat hij VOKA op een interessante manier kan positioneren.” 

De verhalen van Eric Laureys en zijn 3 ultieme woordvoerderstips zijn te beluisteren in de podcast ‘Geen Commentaar’ via

Advertentie
Advertentie
Lees verder
Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.
Advertentie
Advertentie