De ontwerper Dries Van Noten opende dinsdag zijn derde winkel in Parijs. Die is vooral gewijd aan de parfums en de make-up waarmee het merk uitbreidt.
In hartje Rive Gauche opent Dries Van Noten dinsdag zijn elfde winkel wereldwijd. Het is de eerste die vooral gewijd is aan de nieuwe, erg succesvolle uitbreiding van het merk met parfums, make-up, accessoires en juwelen.
De nieuwe ruimte staat pal tussen Van Notens grote dames- en herenwinkel in, op de hoek van de Quai Malaquais en de Rue Bonaparte. ‘Belangrijker dan ooit’, vindt Van Noten het om in digitale tijden te investeren in eigen winkels. ‘Hoe makkelijk online shoppen ook is, zie ik dat veel van onze klanten de collectie op hun scherm ontdekken en daarna naar de winkels komen voor de echte beleving.’
‘Er schuilt zo veel verhaal in wat wij maken. Aan de eerste geurencollectie, die vorig jaar werd gelanceerd, is vier jaar gewerkt. Onze klanten houden ervan de producten rustig en met persoonlijke begeleiding te ontdekken.’
Precies vijf jaar geleden verkocht Van Noten zijn meerderheidsaandeel aan Puig, de Spaanse mode- en cosmeticagroep die ook merken als Paco Rabanne en Nina Ricci in portefeuille heeft. Het nieuwe kapitaal en de verankering in een groot bedrijf brengt mogelijkheden, maar ook uitdagingen mee, weet Van Noten. ‘Met deze ruimte willen we tonen dat de geuren en make-up geen zijprojectje zijn, maar integraal deel uitmaken van ons creatief proces.’
Hoewel Van Noten op de presentatie maandag de lippen stijf op elkaar hield, wordt algemeen aangenomen dat er volgend jaar een uitbreiding komt van de make-uplijn, die voorlopig alleen uit lipsticks bestaat.
Het volledige interview met Dries Van Noten leest u in de eerste Sabato na de zomerbreak, op zaterdag 2 september.