Nieuw Zwitsers horlogemerk Taos maakt ‘hyperexclusieve’ horloges

Vorige maand werd het Zwitserse horlogemerk Taos gelanceerd. Met hun eerste collectie positioneert het zich aan de hyperexclusieve kant van het spectrum.

Meer dan tweehonderd uur, waarvan zeker honderd uur graveren: zoveel tijd kruipt er in het maken van deze wijzerplaat. Dat is de specialiteit van atelier Olivier Vaucher, dat deze wijzerplaat maakte. Die focus op het ambacht – of zoals de Fransen zeggen: les métiers d’art – is het uitgangspunt van het Zwitserse horlogemerk Taos, dat vorige maand werd gelanceerd.

Taos positioneert zich aan de hyperexclusieve kant van het spectrum. De eerste collectie bestaat uit slechts zeven horloges, alle uniek en volledig gemaakt in Genève.
Taos positioneert zich aan de hyperexclusieve kant van het spectrum. De eerste collectie bestaat uit slechts zeven horloges, alle uniek en volledig gemaakt in Genève.
Advertentie
Advertentie

Vaucher is een van de twee oprichters, samen met horlogemaker Oliver Gaud. Ze hebben beiden al heel wat kilometers op de teller in de horlogewereld. Vaucher werkt met zijn atelier al veertig jaar voor alle grote horlogehuizen, onder meer als graveur, miniatuurschilder, emailleur en steenzetter. Gaud richtte eerder al het horlogemerk Oligo op.

Met Taos positioneren ze zich aan de hyperexclusieve kant van het spectrum. Hun eerste collectie bestaat uit slechts zeven horloges, alle uniek en volledig gemaakt in Genève. Zoals deze ‘Euphorie’ met ‘émail paillonné’: een techniek waarbij een dunne folie (zoals bladzilver) tussen twee laagjes email wordt geplaatst, waardoor een bijna lichtgevende transparantie ontstaat.

| Prijs | 124.600 euro
| Website | taoswatches.com

Advertentie