'Nature's cereal' is een mengsel van granaatappel, bosbessen, braambessen en vers kokoswater.
'Nature's cereal' is een mengsel van granaatappel, bosbessen, braambessen en vers kokoswater.
© BurpBurp

Nature’s cereal: de TikTok ontbijttrend waar Lizzo gek van is

Na een koude douche? Een tropisch koud ontbijt om de dag goed te beginnen.

Het zou bijzonder gezond zijn om de dag in te zetten onder een ijskoude douche. Of hetzelfde geldt voor een ijskoud ontbijt is vooralsnog niet bewezen. Toch is het razend populair om het krokante aspect van ontbijtgranen te imiteren met ijsblokjes. Een hype die onder de noemer ‘nature’s cereal’ viraal gaat op TikTok, met dank aan de Amerikaanse zangeres Lizzo, die op dat sociale medium ruim
16,4 miljoen volgers heeft.

@lizzo

🫐🍓🥥 it’s actually really good y’all @natures_food

♬ Romantic Piano - Piano
Advertentie
Advertentie

Als overtuigd veganist is Lizzo voortdurend op zoek naar gezonde alternatieven voor ontbijtgranen met melk. Ze vond deze keer inspiratie bij de Jamaicaanse natuurliefhebber Sherwayne Mears. Hij is de uitvinder van ‘nature’s cereal’, een begrip dat voorlopig onvertaald blijft.

De hashtag #naturescereal is al meer dan 894 miljoen keer bekeken op TikTok.

Naar eigen zeggen kwam hij midden in de nacht op het idee voor een natuurlijke vervanger voor ontbijtgranen. Op zijn TikTok-account @natures_food lanceerde hij in februari een mengsel van granaatappel, bosbessen, braambessen en vers kokoswater. En bereikte ineens ruim 6 miljoen kijkers.

Hij beweert dat nature’s cereal wonderen doet voor de spijsvertering en dat je er zelfs genoeg energie van krijgt om een marathon te lopen. Een straffe uitspraak, aangezien zo’n kommetje nature’s cereal amper 137 kilocalorieën bevat. De toevoeging van ijsblokjes is het idee van zangeres Lizzo, ‘om het crunchy te maken, net als bij echte ontbijtgranen’.

De toevoeging van ijsblokjes en aardbeien is het idee van Lizzo.
De toevoeging van ijsblokjes en aardbeien is het idee van Lizzo.
© BurpBurp

Intussen werd de hashtag #naturescereal al meer dan 894 miljoen keer bekeken. De meeste van die filmpjes bestaan uit enthousiaste adepten van de hype die – al dan niet begeleid door een streepje pianomuziek – de vruchten, het kokoswater en de ijsblokjes tot zich nemen.

Advertentie
Advertentie

Maar sociale media zouden sociale media niet zijn zonder zure opmerkingen als zou nature’s cereal een overgewaardeerde ordinaire fruitsla zijn of dat het gebruik van het woord ‘cereal’ alleen gerechtvaardigd is bij het effectieve gebruik van graanproducten. Gelukkig staat Lizzo daar boven en laten zulke scherpe kritieken haar, nu ja... ijskoud.

Advertentie